کد خبر: 49374
A

تعهد آمریکا و ژاپن به حفظ تحریم‌های کره شمالی

نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهوری آمریکا توافق کردند تا به اتفاق به سمت خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره حرکت کنند.

تعهد آمریکا و ژاپن به حفظ تحریم‌های کره شمالی

به نقل از خبرگزاری کیودو، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حین گفتگویی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات پیرامون کره شمالی رایزنی کرده و سیاست‌هایشان را در رابطه با تعامل با این کشور هماهنگ کردند.

این رایزنی پیش از سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی که چهارمین سفر اوست، انجام شد. آمریکا تلاش دارد تا کره شمالی را متقاعد کند گام‌های قاطعی در مسیر هدف خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

شینزو آبه همچنین به خبرنگاران گفت ترامپ به او این تضمین را داده است که در مسئله شهروندان ربوده شده ژاپنی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی به توکیو کمک خواهد کرد. نخست وزیر ژاپن حل این مسئله را اولویت‌های دولتش دانسته است. نخست  وزیر ژاپن بار  دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با ایالات متحده، کره جنوبی، چین و روسیه با هدف برچیدن برنامه‌های هسته‌ای و توسعه موشکی کره شمالی و حل مسئله شهروندان ربوده شده تاکید کرد.

از سوی دیگر کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ و شینزو آبه همچنین درباره رایزنی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود، تبادل نظر کردند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه در سخنانی گفت: ترامپ و آبه به حفظ تحریم‌های قدرتمند علیه کره شمالی با هدف وادار ساختن آن به تسلیم تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیکش متعهد هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین سه شنبه در تجمعی در ویرجینیای غربی تاکید کرد: ایالات متحده تحریم‌های انبوه علیه کره شمالی را تا زمان امحای برنامه تسلیحات هسته‌ای آن حذف نمی‌کند. او گفت: مایلم تا آنها را به سرعت بردارم اما آنها باید  از شر تسلیحات هسته‌ای خلاص شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر