کد خبر: 49391
A

آزمایش واکسن مادام‌العمر جهانی آنفلوانزا روی حیوانات

، محققان دانشگاه پنسیلوانیا به رهبری دکتر Drew Weissman معتقدند بدن انسان هربار می‌تواند نسبت به گذشته قوی‌تر با آنفلوانزا مبارزه کند. آن‌ها در واکسن جدید به یک بخش متفاوت از ویروس حمله می‌کنند که سریع تکامل پیدا نکرده و از این طریق واکنش بسیار قوی‌تری در سیستم ایمنی بدن را ایجاد می‌کند.

آزمایش واکسن مادام‌العمر جهانی آنفلوانزا روی حیوانات

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محققان دانشگاه پنسیلوانیا به رهبری دکتر Drew Weissman معتقدند بدن انسان هربار می‌تواند نسبت به گذشته قوی‌تر با آنفلوانزا مبارزه کند. آن‌ها در واکسن جدید به یک بخش متفاوت از ویروس حمله می‌کنند که سریع تکامل پیدا نکرده و از این طریق واکنش بسیار قوی‌تری در سیستم ایمنی بدن را ایجاد می‌کند.

آزمایش آن‌ها روی موش‌ها نشان داد این حیوان در طول 30 هفته توانست در برابر سه نوع مختلف از ویروس کشنده مقاومت پیدا کند.اگر آزمایش روی موش‌ها موفقیت‌آمیز شود، اولین نسخه انسانی آن در سال‌های آینده تولید خواهد شد.

 

سالانه 30 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند و به گفته دکتر اسکات هنسلی، استاد میکروبیولوژی، حتی اگر تأثیر واکسن جدید روی نیمی از جمعیت انسانی به دست آید، موفقیت بزرگی علیه این ویروس کشنده به دست خواهد آمد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر