کد خبر: 49462
A

سوپرمارکت‌ها دارو فروش شدند+ جزئیات

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با انتقاد از افزایش تعداد سوپرمارکت‌هایی که به فروش دارو رو آوردند، از برخوردهای قاطعانه با این تخلفات محرز خبر داد.

سوپرمارکت‌ها دارو فروش شدند+ جزئیات

به گزارش دیده بان ایران؛ مهران ولایی با انتقاد از افزایش تخلفات در برخی سوپرمارکت‌ها اظهار داشت: متأسفانه این روزها بازار داغ سودجویان، پای تعداد زیادی از سوپرمارکت‌ها را به فروش دارو باز کرده است، موضوعی که با برخورد جدی و پیگرد قضایی چند سوپرمارکت متخلف راه پیشروی در آن بسته خواهد شد.

وی گفت: یکی از علل افزایش تعداد این سوپرمارکت‌ها، تمایل عجیب برخی مردم برای استفاده از داروهای برند است، هم‌اکنون بیشتر سوپرمارکت‌های متخلف، عموماً داروهای برند از جنس مُسکن‌ها و به‌ویژه داروهای تخصصی اعصاب را می‌فروشند.

به گزارش ایفدانا-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر برخورد جدی با سوپرمارکت‌های متخلفی که فروش دارو دارند، افزود: فروش دارو در سوپرمارکت‌ نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان جرم و تخلفی محرز است و با توجه به اینکه این سوپرمارکت ها در حوزه‌های مربوط به صنف خاص خود قرار دارند، تمام برخوردهای لازم با هماهنگی دادسرا و با حضور قاضی و کارشناسان بهداشت انجام می‌گیرد.

برخورد با بازرسان بهداشت مساوی با تعلیق پروانه

ولایی در ادامه با اشاره به تمهیدات جدید برای خنثی سازی افرادی که مانع کار بازرسان بهداشت به منظور انجام بازرسی‌ها در محل می‌شوند، ادامه داد: در این زمینه باید با نمایندگان اصناف صحبت کنیم تا دیگر حین انجام بازرسی‌ها از سوی سایر اصناف اتفاقی نیفتد که موجب اخلال در کار بازرسی شود.

وی یادآور شد: طبق تمهیدات صورت گرفته از این پس اگر حین انجام بازرسی از اماکن در حوزه بهداشت و غذا و دارو برخورد و یا اخلالگری از سوی صنف مربوطه پیش آید جواب این برخورد با پیگرد قانونی داده می‌شود که در صورت ادامه پروانه محل مربوطه تعلیق و حتی لغو خواهد شد./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر