کد خبر: 49541
A
واکنش یک حقوقدان به تهدید به قتل رییس جمهور در گفت و گو با دیده بان ایران؛

دادستان تهران باید پیگیر این موضوع باشد/ در کشور ما برخی افراد "حاشیه امن" دارند

این حقوق دان درباره پیگیری تهدید های اخیر بر علیه رئیس جمهور بیان کرد: تنها دادستان است که می تواند به موجب پیگیری تهدید های اخیر برعلیه شخص دوم مملکت ورود پیدا بکند این جرم(تهدید رئیس جمهور) جنبه عمومی دارد. به همین دلیل پیگیری این موضوع در حوزه اختیارات دادستان تهران است.

دادستان تهران باید پیگیر این موضوع باشد/ در کشور ما برخی افراد "حاشیه امن" دارند

دیده بان ایران: کمتر از یک هفته پس از برگزاری تجمع پر سر و صدای برخی از طلاب قم در مدرسه فیضیه، ماجرای "استخر فرح" و تهدید حسن روحانی به قتل این بار در تهران تکرار شد.

 

در مراسم دعای روز عرفه و توسط یکی از مشهورترین مداحان کشور. بر اساس فیلمی که از سخنرانی حاج منصور ارضی منتشر شده، وی با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برنامه‌های دولت حسن روحانی می‌گوید: "اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد."

 

لذا در پاسخ به این که چرا تاکنون ما شاهد هیچگونه واکنشی از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور در پی تهدید های اخیر برخی از تندروها نبوده ایم، نعمت احمدی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت متاسفانه تاکنون هیچ واکنشی از سوی دادستان تهران ندیده ایم. اگر کوچکترین اظهارنظر و یا تهدیدی را از سوی روزنامه نگاران، اصلاح طلبان و یا اشخاص عادی شکل می گرفت، طبیعتا مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته می شد.

 

وی ادامه داد: تنها دادستان است که می تواند به موجب پیگیری تهدید های اخیر برعلیه شخص دوم مملکت ورود پیدا بکند این جرم(تهدید رئیس جمهور) جنبه عمومی دارد. به همین دلیل  پیگیری این موضوع در حوزه اختیارات دادستان تهران است.

 

این حقوق دان همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما برخی از افراد در حاشیه امنی قرار دارند و به جهت قرار گرفتن در این حاشیه توان مقابله و برخورد با آن ها وجود ندارد. البته اگر پیشتر با رفتارها و اظهار نظرات این قبیل افراد مقابله می شد، قطعا تندروها تا به این حد به خودشان جرات نمی دادند به شخصیت دوم کشور اهانت کنند.

احمدی افزود: روز عرفه از مقدس ترین روزهای سال است که برخی از احزاب و جناح ها از این روز برای پیشبرد منافع سیاسی خود استفاده می کنند.

 وی در پایان درباره وظایف و اقدامات "معاونت حقوقی رئیس جمهور" اظهار کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهورهماهنگی با نهادها، سازمان ها و وزارت خانه ها را برعهده دارد. البته در مورد تهدید های اخیر رئیس جمهور نیز این معاونت می تواند ورود پیدا کند اما بهتر است دادستان تهران پیگیر این موضوع باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر