کد خبر: 49601
A

عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران: نمایندگان مجلس دهم از رئیس جمهور تنها " تغییر وزرای اقتصادی دولت" را می خواهند / نمایندگان و جامعه ناکارآمدی وزارت صنعت,معدن و تجارت و راه و شهرسازی را در کنترل بازار و قیمت ها دیده اند

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره حضور رئیس جمهور در مجلس و انتظارات نمایندگان از او بیان کرد: نمایندگان مجلس دهم از رئیس جمهور تنها " تغییر وزرای اقتصادی دولت" را می خواهند. چرا که نمایندگان و جامعه ناکارآمدی وزارت صنعت,معدن و تجارت و راه و شهرسازی را در کنترل بازار و قیمت ها دیده اند. امیدواریم رئیس جمهور پس از جلسه فردا وزرای اقتصادی خود را برکنار کنند ناکارآمدی برخی نهادها و وزارتخانه ها از افراد دولتی باعث به وجود آمدن ابر چالش های اقتصادی در جامعه شده است. در همین زمینه نیز لازم است آقای روحانی از افراد فعال تر در ترکیب کابینه اقتصادی خود استفاده کند تا به این وسیله همین موضوع تمامی معضلات و کاستی های اقتصادی در جامعه کاهش یابد.

عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران: نمایندگان مجلس دهم از رئیس جمهور تنها " تغییر وزرای اقتصادی دولت" را می خواهند / نمایندگان و جامعه ناکارآمدی وزارت صنعت,معدن و تجارت و راه و شهرسازی را در کنترل بازار و قیمت ها دیده اند

دیده بان ایران: طرح سؤال از رئیس‌جمهور 10 مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، فرصت یک‌ماهه رئیس‌جمهور برای حضور در صحن پارلمان 11 شهریورماه به پایان می‌رسید.

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور چند روز پیش طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که روز سه‌شنبه این هفته 6 شهریورماه برای پاسخگویی به سؤالات وکلای ملت در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه) طرح سؤال از رئیس‌جمهور را با حضور حسن روحانی در صحن علنی پارلمان مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

 

 

لذا خدیجه ربیعی، نماینده مردم بروجن در مجلس دهم، در رابطه با پیش بینی سخنان رئیس جهور به خبرنگار دیده بان ایران گفت: جلسه فردا در واقع فرصتی جهت ابهام زدایی پاره ای از مسائل است. البته در این جلسه تناقض در دیدگاه ها، لابی گری ها و تصمیم گیری هاو اظهارات سیاسی دیده خواهد شد.

 

 

وی در خصوص محور های اصلی حضور رئیس جمهور جهت پاسخگویی به نمایندگان مردم اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه کشور مربوط به مسائل اقتصادی و تغییر وزرای اقتصادی دولت است. وضعیت نابسامان تولید، عدم کنترل بازار عرضه کالا و خدمات ، تورم، راکد ماندن بازار مسکن، آشفتگی ایران را در برمیگیرد پس؛ به همین منطور لازم است آقای روحانی در مجلس حضور یابد و به تمام سوالات نمایندگان پاسخ قطعی و مناسب بدهند.

 

ربیعی همچنین افزود: نمایندگان مجلس دهم از رئیس جمهور تنها " تغییر تیم اقتصادی دولت" را می خواهند. چرا که نمایندگان معتقدند ناکارآمدی برخی از افراد دولتی باعث به وجود آمدن ابر چالش های اقتصادی در جامعه شده است. در همین زمینه نیز لازم است آقای روحانی از افراد فعال تر در ترکیب  وزرای تقتصادی خود استفاده کند تا به این وسیله همین موضوع تمامی معضلات و کاستی های اقتصادی در جامعه کاهش یابد.

 

عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین خاطرنشان کرد: البته گفتنی است در حال حاضر شرایط بین المللی کشور نیز مناسب نیست که مسلما در این زمینه نیز سیاست های مدیریتی کاربردی با بازدهی بالا باید انجام گیرد تا بدین وسیله دست افراد بیگانه با نظام با سرعت بیشتری رو شود.

 

 

 وی در پاسخ به این سوال که چرا کرباسیان در جلسه استیضاح روز گذشته، در صدد جذب نمایندگان برنیامد، گفت: سکوت آقای کرباسیان نشان دهنده آگاهی شخصی خود به عملکرد نادرست خویش بوده است. مهم ترین مسئله در اقتصاد هرکشوری، منوط به مالیات و طرح  جامع مالیات است. درست 6 ماه پس از آغاز به کار آقای کرباسیان از ایشان درباره طرح های جامع مالیاتی سوال پرسیدم و آقای کرباسیان در عین ناباوری اظهار کرد که در این حوزه پس از 6 ماه ورود پیدا نکرده است. همین مسئله نمایانگر این است که ایشان اقتصاد کشور را جدی نگرفته اند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه در شرایط حساس کنونی بیشتر مسئولان ما دغدغه مردم را ندارند و همین موضوع باعث بروز ابر چالش های اقتصادی در جامعه شده است که همین چالش ها از کنترل سایر مسئولان خارج شده است. عملکرد ضعیف وزرای صنعت، معدن و تجارت و مسکن و شهرسازی مشهود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر