کد خبر: 49636
A

لاهوتی: در شرایط فعلی کشور، با کسی رودربایستی نداریم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره استیضاح وزیر کشور عنوان کرد: قبلا در یک نامه به رئیس‌جمهور درخصوص ترمیم تیم اقتصادی تذکر داده بودیم. در این شرایط کشور، با کسی که رودربایستی را نداریم.

لاهوتی: در شرایط فعلی کشور، با کسی رودربایستی نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد بائوج لاهوتی درباره استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی و گمانه‌زنی برخی‌ها مبنی بر این که می‌گویند این استیضاح برای این بود که به نوعی از ضرب مجلس هنگام سوال از رئیس‌جمهور گرفته شود،‌ گفت: خیر چنین چیزی نیست،‌ استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را ۲ ماه پیش امضا کردم و روز استیضاح بسیار جدی بودم .

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: در گذشته یک نامه با ۲۰۰ امضا تقدیم رئیس‌جمهور کردیم که تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و اگر دست به این کار نزند ما خودمان اقدام خواهیم کرد و استیضاح وزیر اقتصاد هم برای همین بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا رسیدن استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی به صحن مجلس زمان زیادی را سپری کرد و عده‌ای از نمایندگان هم عنوان می‌کنند بیش از ۳ ماه طول کشیده و به صحن نمی‌آمده،‌ بیان کرد: چنین چیزی نیست این اسیتضاح هم روند طبیعی خود را طی کرد و این روند از  ۳ ماه هم کمتر بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره خصوصیات وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: تخصص،‌ تجربه و تعهد مؤلفه‌هایی است که باید وزیر اقتصاد و دارایی داشته باشد. 

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر چندان وقتی نداریم و باید دستگاه‌های نظارتی این موضوع را دنبال کنند و مطمئن شوند وزیری که معرفی می‌شود، تعهد داشته باشد. بحث بعدی تخصص است که با تحصیلات مرتبط حاصل می‌شود و نکته مهم این است که در کنار این دو باید تجربه لازم را داشته باشد.

لاهوتی تاکید کرد: در این شرایط حساس باید تلاش کنیم وزیری در رأس کار قرار گیرد که چنین خصوصیاتی را داشته باشد تا بتواند اوضاع را سر وسامان دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود کرباسیان تنها یکسال در وزرات اقتصاد حضور داشته و باید زمان بیشتری به وی داده می‌شد، عنوان کرد: یک‌سال زمان کمی نیست مگر یک وزیر چند سال می‌خواهد تا اوضاع را سر و سامان دهد،‌ ۴ سال باید به کرباسیان وقت می‌دادیم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرباسیان باید نشان می‌داد که در این یک‌سال یک قدم برداشته که موفق بوده است؛ در این شرایط کشور، با کسی که رودربایستی را نداریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر