کد خبر: 49641
A

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ایران، کره شمالی نیست، ترامپ آرزوی تماس ایران را به گور خواهد برد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ترامپ باید آرزوی تماس ایران برای مذاکرات با کشور را به گور ببرد، ایران کره شمالی نیست و ما مانند کشورهایی که مستعمره‌‌اش شده‌اند نیستیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ایران، کره شمالی نیست، ترامپ آرزوی تماس ایران را به گور خواهد برد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی؛ درباره بسته‌های اجرایی مقابله با آثار تحریم‌ها، گفت: برای تدوین این راهبرد و سناریو با کمیسیون برنامه و بودجه مشورت و هماهنگی شد.

وی با بیان این‌که مجلس دولت را مکلف کرد تا برای روزهای تحریم برنامه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: دولت برنامه‌های مختلفی را ارائه داد و سناریوهایی را طراحی کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکیدکرد: طبیعی است هنگامی که ترامپ اتاق جنگ خود را در خزانه‌داری ایالات متحده قرار داده ما هم در ایران باید با هوشمندی و عقل تصمیات را اتخاذ کنیم.

وی افزود: هنگامی که قرار شد برای روزهای تحریم سناریو و راهبرد داشته باشیم، آن‌ها را کمیسیون برنامه و بودجه آوردند و با نمایندگان حاضر در  این کمیسیون مشورت و نظرخواهی صورت گرفت و یک وفاق کلی در آنجا حاصل شد. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: مشکل خاصی نداریم و آماده هرگونه حماقت ترامپ هستیم،‌ در کل ۳ سناریو برای ۳ وضعیت کشور در ۱۲ راهبرد طراحی کرده‌ایم که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف ما را از بحران عبور دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در جنگ قرار داریم همان‌گونه که در روزهای جنگ باید دفاع کنیم و پیروزی را رقم بزنیم، باید در این روزها هم همین کار را انجام دهیم که فکر می‌کنم برنامه‌های ارائه شده بسیار خوب هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید کمترین آسیب را در برابر تحریم ببینند، عنوان کرد: در تدوین راهبردها برای روزهای تحریم درآمدهای کشور در خوشبینانه و بدبینانه‌ترین حالت در نظر گرفته شده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه در جنگ اصلی وجود دارد و آن این است که غافگلیر نشویم، گفت: برای خصمانه‌ترین روش‌های ترامپ سناریوهایی را درنظر گرفته‌ایم،‌ می‌دانید که رئیس‌جمهور آمریکا دو کلید واژه سخت‌گیرانه و بی‌رحمانه دارد و ما برای هر دو، راهبرد و برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: معتقدم برنامه‌های ارائه شده بسیار خوب هستند و با لطف خدا و برکت خون شهدا و اهتمامی که در مسئولان وجود دارد، می‌توانیم توطئه‌های رژیم صهیونیستی را نابود کنیم.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده‌ایم؛ چه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و چه جنگی که آمریکا به راه انداخت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور آمریکا گفته روزی از ایران برای مذاکره با من تماس خواهد گرفته شد، گفت: ترامپ باید آرزوی تماس ایران برای مذاکرات با کشور را به گور ببرد، ایران کره شمالی نیست و ما مانند کشورهایی که مستعمره‌‌اش شده‌اند نیستیم. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: مردم ما درس خوبی به ترامپ خواهند داد.  همان گونه که در جنگ هشت ساله به صدام درس‌های خوب و درستی دادیم به ترامپ هم درس‌هایی خواهیم داد زیرا نه ملت ما ملت کره شمالی است و نه رهبران و حاکمان ما مانند رهبران و حاکمان این کشور هستند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر