کد خبر: 49649
A

قانع نشدن نمایندگان از توضیحات روحانی درباره کاهش نرخ بیکاری/ ارسال سوال به قوه قضائیه

نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور به سوالی درباره کاهش نرخ بیکاری قانع نشدند بنابراین سوال به قوه قضائیه ارسال می شود.

قانع نشدن نمایندگان از توضیحات روحانی درباره کاهش نرخ بیکاری/ ارسال سوال به قوه قضائیه

به گزارش دیده بان ایران، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 6 شهریور) پس از استماع نظرات نماینده سوال کننده و پاسخ های رئیس جمهور درباره کاهش نرخ بیکاری، توضیحات وی را قانع کننده ندانستند.

گفتنی است نمایندگان با 74 رای موافق ، 190 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 272 نماینده حاضر پاسخ های رئیس جمهور در حوزه بیکاری قانع کننده ندانستند.

بر این اساس و طبق ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس، سوال به قوه قضائیه ارسال می شود.

در ماده 213 آمده است:

رئیس جمهور موظف است ظرف یک ‌ماه از تاریخ دریافت سؤال یا سؤالات، در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سؤال یا سؤالات مطروحه نمایندگان پاسخ گوید مگر با عذر موجه با تشخیص مجلس شورای اسلامی. مدت طرح سؤال یا سؤالات از طرف نمایندگان منتخب سؤال‌کنندگان حداکثر سی دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ‌ساعت است که طرفین می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم نمایند. در این صورت همه سؤالات و پاسخ‌ها در بخش اول وقت هر یک از دوطرف بیان می‌شود و در بخش دوم ابهامات سؤال‌کنندگان و پاسخ‌های رئیس جمهور مطرح می‌گردد.

تبصره- پس از این مرحله، درباره پاسخ رئیس جمهور به هر یک از سؤالات از نظر قانع‌کننده بودن به صورت جداگانه رأی‌گیری می‌شود.

چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سؤال به قوه قضاییه ارسال می‌شود./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر