کد خبر: 49707
A

بیماری دکتر «مصدق» گریبان بازیگرش را هم گرفت

اصغر معینی صالح که از سال‌ها قبل به بیماری سرطان استخوان مبتلا شده بود، صبح امروز درگذشت.

بیماری دکتر «مصدق» گریبان بازیگرش را هم گرفت

دیده بان ایران- این بازیگر به دلیل ایفای نقش مصدق شناخته می‌شود و سه بار این نقش را بازی کرده است.

محمدرضا ورزی به عنوان اولین کسی که او را برای این نقش انتخاب کرده، در گفت‌وگویی با ایسنا درگذشت اصغر معینی صالح را تایید کرده است.

معینی صالح در چند کار ورزی از جمله سریال «کریم خان زند» و «سال‌های خاکستری» بازی کرده بود تا این که ورزی به عبدالله اسکندری که طراحی گریم فیلم تلویزیونی «سقوط» را به عهده داشت، پیشنهاد کرد اصغر معینی صالح را هم برای نقش مصدق گریم کند.

معینی صالح سال ۱۳۸۴ در سریال «پدرخوانده» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی باز هم نقش مصدق را تجربه کرد. بازی در «معمای شاه» آخرین نقش مصدق را برای این بازیگر به ثبت رساند.

مرحوم معینی‌صالح یک سال قبل در گفت‌وگویی با ایسنا گفته بود که با عنایات خداوند، کمک پزشکان و دعاهای مردم، بیماری سرطان را ضربه فنی کرده و آماده ادامه فعالیت‌های هنری است. اما کمتر از یک سال بعد، سرطان بار دیگر به سراغش آمد و این بار نتوانست بر بیماری‌اش غلبه کند.

اما محمدرضا ورزی ـ کارگردان ـ در گفت‌وگویی با ایسنا از زنده‌یاد اصغر معینی به عنوان هنرمندی با اخلاق، ادیب، باسواد و هنرمند یاد کرد و درگذشت او را به جامعه هنری تسلیت گفت.

او اظهار کرد: از اولین کاری که ساختم با ایشان همکاری داشتم و این همکاری در تمام آثار دیگرم نیز ادامه پیدا کرد. سابقه آشنایی و دوستی ما بیست و چند ساله‌ است و حتی به چند سال قبل از اولین کارمان برمی‌گردد.

او ادامه داد: حضور آقای معینی برایم حضور گرمی و معتبری بود. او هنرمندی بی‌حاشیه و باسواد بود و طبع شعر داشت و شاهنامه شناس خیلی خوبی هم بود.

ورزی ماندگارترین نقش زنده‌یاد اصغری را نقش «دکتر محمد مصدق» در سریال «معمای شاه» دانست و گفت: آقای معینی دقیقا با همان بیماری دکتر مصدق از دنیا رفت. او شیفته این نقش بود و با بیان قوی خود آنقدر با نقش دکتر مصدق عجین شده بود که حتی گاهی من به عنوان کارگردان یادم می‌رفتم که بازیگر مقابلم ایستاده است.

کارگردان سریال «معمای شاه» گفت: آقای معینی به مدت دو سال درگیر این بیماری بود و چند ماه آخر بسیار زجر می‌کشید. در ملاقات‌هایی که در این مدت داشتیم و گفت‌وگوهایی که با همسرش داشتم او همیشه امیدوار بود و می‌گفت کار بعدی را کی انجام می‌دهیم؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر