کد خبر: 49710
A

حاجی دلیگانی: شریعتمداری باید پاسخگوی آشفتگی‌های بازار باشد

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه این استیضاح ۱۷ محور دارد، گفت: عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی رویه قیمت‌ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی، عدم پیشگیری از گرانفروشی محصول واحد‌های صنعتی بزرگ، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گرانفروشی، احتکار خودرو و بهم ریختگی بازار شده، از جمله محور‌های استیضاح محمد شریعتمداری است.

حاجی دلیگانی: شریعتمداری باید پاسخگوی آشفتگی‌های بازار باشد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه این استیضاح 17 محور دارد، اظهار داشت: عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی رویه قیمت ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم پیشگیری از گرانفروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گرانفروشی، احتکار خودرو و بهم ریختگی بازار شده، از جمله محورهای استیضاح محمد شریعتمداری است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بخشی از مسایل کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی گردد، عنوان کرد: در بحث تجارت شاهد هستیم که یک مرتبه سامانه ای به مدت یک ساعت باز می شود و عده ای ثبت نام می کنند و مجددا سامانه بسته می شود و آن همه آبرو ریزی صورت می گیرد و حالا سوال این است که چرا این اتفاقات رخ می دهد؟

وی در ادامه افزود: از آن طرف بحث سوء استفاده از کارت های بازرگانی رخ داد که آن همه مساله درست شد و عده ای افراد بی بضاعت را فریب دادند و کارت ملی آنها را گرفتند و از کارت بازرگانی که با استفاده از کارت ملی این افراد صادر شد، سوء استفاده کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از گرانی لجام گسیخته خودروهای تولید داخل گفت: سوال این است که چرا قیمت یک پراید به 40 میلیون تومان رسیده و این در هیچ منطقی قابل پذیرش نیست که خودرویی که بیشتر اقشار ضعیف جامعه مورد استفاده قرار می دهند، این چنین گران شده باشد.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: سوال ما از وزیر صمت این است که چرا باید خودروسازان خودروهای خود را انبار کرده و توزیع نکنند و این چه نوع مدیریت و نظارت است؟

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد واحدهای ذوب آهن، فولاد و پتروشیمی ها گفت: واحدهای بزرگی مانند ذوب آهن، فولاد و پتروشیمی ها این همه سر مردم بازی در می آورند و حالا قیمت میلگرد و آهن آلات چند برابر شده و تمام فرصت های شغلی به خاطر این موضوع متوقف شده است. بنابراین وزیر باید جواب بدهد که چرا مواد اولیه که در داخل تولید می شود، به دست مصرف کننده نهایی نمی رسد و چرا نقش دلال ها اینقدر پررنگ شده است.

حاجی دلیگانی در پایان با اشاره به چند برابر شدن کالاهای مورد نیاز مردم گفت: قیمت اقلام مورد نیاز مردم چند برابر شده و حالا سوال این است مردمی که درآمد ثابت دارند چگونه باید این افزایش قیمت را جبران کنند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر