کد خبر: 49782
A

گزیده ایی از اقدامات بطحایی وزیری که در آستانه استیضاح است

حذف نمره، حذف آزمون های تبعیض آمیز سمپاد، حذف تکالیف عید و شروع حذف نمره ازدبستان از دیگر فعالیت های سیدمحمدبطحائی بود.تنها وزیری که انتخاب مدیران مدارس را ساماندهی کرد و به همه امکان ثبت نام در سامانه را داد و انتخاب مدیران را منوط بر صلاحیت آنها و سوابقشان گذاشت و با اسنکار از فساد بین مدیران مناطق و مدیران مدارس جلوگیری کرد.

گزیده ایی از اقدامات بطحایی وزیری که در آستانه استیضاح است

دیده بان ایران - محسن محبی: در این یادداشت سعی شده است گزیده ایی از فعالیت های سیدمحمدبطحائی وزیر آموزش و پرورش بررسی شود.  اما به دلیل ضعف رسانه ها و مدیریت روابط عمومی وزارت خانه متبوع به سمع و بصر مردم قرار نگرفت.

 

بطحایی ٢٨ اسفند ٩٦ به سازمان برنامه و بودجه رفت تا حقوق معلمین را به شب عید برساند و وقتی با مخالفت آقای نوبخت رو به رو شد در تاریخ ٢٩ اسفند با استعفای خود به سازمان برنامه رفت و در این دو روز بیش از ١٠ ساعت در سازمان برنامه انتظار کشید تا نهایتا ساعت ٨ شب ٢٩ فروردین ٩٦ توانست حقوق معلمین را برساند.

 

محمد حبیبی شب عید سال ٩٦ با رایزنی بطحائی آزاد شد و در سابقه چهل ساله وزرای آموزش و پرورش این اولین باری بود که وزیر اقدام به آزادی معلمین سیاسی کرد و حضور مجدد وی در تظاهرات ها باعث جلب مجدد او شد.

 

حذف نمره، حذف آزمون های تبعیض آمیز سمپاد، حذف تکالیف عید و شروع حذف نمره ازدبستان از دیگر فعالیت های سیدمحمدبطحائی بود.

بطحائی عزل و نصب هایی داشت که به ذائقه خیلی هاش خوش نیامد و باید گفت که عزل نصب امثال مهاجرانی ها و خنیفر ها با نفوذ مستقیم همسران برخی مقامات انجام گرفت و این نفوذ و دیکتاتوری به قدری مسجل بود که نمونه های مشابه این فشارها از  سوی برخی مقامات دولتی را در دیگر وزارخانه ها نیز شاهد بودیم و هستیم.

تنها وزیری که انتخاب مدیران مدارس را ساماندهی کرد و به همه امکان ثبت نام در سامانه را داد و انتخاب مدیران را منوط بر صلاحیت آنها و سوابقشان گذاشت و با اسنکار از فساد بین مدیران مناطق و مدیران مدارس جلوگیری کرد.

مدارس را تک حسابی کرد و برای اطلاع رسانی معلمین و مدیران و والدین و دانش آموزان شبکه سینا وا راه اندازی کرد.

بطحائی اردوهای مدارس را به نحوی ساماندهی کرد که بعد از وقایعی مثل اتوبوس دانش آموزان بوشهر و بندر عباس و دیگر شهر ها، این اتفاقات بحمدالله دیگر تکرار نشد و میزان تلفات دانش آموزی در ایام تحصیل و اردوها به کمترین میزان در تاریخ ٤٠ ساله رسید.

البته قصد در تقدیس بطحائی نداریم، او اشتباهاتی اعم از قرارگیری زبان روسی در دروس مدارس را هم داشت ولی در جریان استیضاح های پیاپی مجلس که حق قانونی آن قوه است و از مظاهر کنترل و نظارت قوا بر یکدیگر است نبایداز  تذکر به قوه مقننه غافل ماند که در کمتر از سی روز به بازگشایی مدارس استیضاح وزیری که خدمات خوب و ارزنده اش به اشتباهاتش میچربد، خیانت و خسارت جبران ناپذیری است به تنه ١٣ میلیونی دانش آموزی کشور و همچنین باید پرده انداخت از سهم خواهی نمایندگان امضا کننده استیضاح مبنی بر فشار بر بطحائی جهت انتصاب مدیرکل متبوع خودشان در حوزه انتخابیه خود.

عزیزان در وانفسای تخصیص بودجه به سازمان های غیر پاسخگو و تاخیر افتادن در حقوق معلمین، مقصر اصلی کیست؟ بطحائی ؟ یا سازمان برنامه یا دستگاه های مالی اقتصادی کشور ؟

این بار بهتر است نمایندگان بجای سهم خواهی برای انتصاب مدیرکل های مدنظر در حوزه انتخابیه، مصلحت کشور را نصب العین کنند.

 

امیدوارم آقای عارف به عنوان عضو کمیسیون آموزش  مجلس یک بار هم شده سکوت خود را بشکند و به همکارانش یاداوری کند که صندوق ذخیره فرهنگیان خالی ست. وزارت آموزش و پرورش نه نفت دارد نه شستا و نه پتروشیمی و نه بطحائی مثل عباد سیاسی  است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر