کد خبر: 49819
A

بحث عدم کفایت روحانی بعداز جلسه هیات دولت با رهبری منتفی شد

عضو حزب اتحاد ملت توضیح داد: اگر کسی ادعایی در خصوص رهبری اصلاحات دارد اقبال مردم به خود را بیازماید و نتیجه را مشاهده کند.

بحث عدم کفایت روحانی بعداز جلسه هیات دولت با رهبری منتفی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اینکه برخی ضعف‌ها و مشکلات فعلی دولت را منتسب به جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبی می‌دانند، گفت: دولت در معرض فشارهای بسیاری است، برخی بحث عدم کفایت روحانی را مطرح کردند که بعداز جلسه هیات دولت با رهبری این مقوله منتفی شد و روحانی در حال حاضر با جدیت پیگیر مسائل کشور است.

وی افزود: من معتقدم اصلاح‌طلبان با وجود اینکه مسائل روحانی را می‌دانستند از او دفاع کردند و اکنون هم باید دفاع کنند، خصوصا که رهبری هم به این مسئله تاکید داشتند. ضمن اینکه باید اجماعی اطراف روحانی تشکیل شود تا او بتواند کار کند و در جهت تحقق وعده‌های خود قدم بردارد.

اصلاح‌طلبان بر اساس منافع ملی موضع‌گیری می‌کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی به معنای این نیست که اگر ضعفی در عملکرد او باشد نقد نکنند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید براساس منافع ملی در خصوص مشکلات پیش‌آمده موضع‌گیری کنند، اینکه اصلا‌ح‌طلبان به خاطر روحانی مورد هجمه قرار می‌گیرند، مبنا نیست؛ چراکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد.

عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور هرکسی یا هرجناحی که براساس منافع جناحی و شخصی مواضعی را بیان کنند، حتما مخل وضعیت کنونی خواهد بود و بعدا خجل خواهد شد که چرا یکپارچه از دولت حمایت نکرده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید بدانند رهبری اصلاحات با خاتمی است و این جریان بدون او معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: اخیرا افرادی در خصوص رهبری اصلاحات اظهارنظرهایی کرده‌‌اند که امتحان صحت یا عدم صحت آن مجانی اما مضر است.

نعیمی‌پور با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبانی که مدعی رهبری هستند باید در خصوص اقبال مردم نسبت به خود امتحان پس بدهند، گفت: دوستانی که مدعی هستند در یک انتخابات بیایند واز مردم بخواهد تکرار کنند، آن‌گاه ببینیم چند درصد از مردم از حرف آنها پیروی خواهند کرد و البته نتیجه را با زمانی که خاتمی تکرار می‌کند، مقایسه کنید. در مجموع اگر کسی ادعایی در خصوص رهبری اصلاحات دارد اقبال مردم به خود را بیازماید و نتیجه را مشاهده کند.

خاتمی تنها است

وی در انتقاد به اینکه اصلاح‌طلبان برای هموار کردن مسیر خاتمی تلاشی نمی‌کنند، افزود: اصلاح‌طلبان در حال حاضر از سرمایه اجتماعی خاتمی استفاده می‌کنند و به جز در حد مشاوره‌های کوتاه و مقطعی کمکی به خاتمی نمی‌شود.

نماینده ادوار مجلس افزود: بسیاری از گروه‌های سیاسی بنابر تجربه و تخصص خود، می‌توانند برنامه‌های جامعی برای کمک‌های فکری به خاتمی طراحی کنند و هرکدام بخشی از مسئولیت ها را به عهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی پزشکان، در حال حاضر برنامه‌ای منظم به خاتمی داده است که اگر وزارت بهداشت و درمان در اختیار اصلاح‌طلبان قرار بگیرد یا در واقع دولت در اختیار اصلاحات قرار بگیرد در بخش سلامت چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند.

نعیمی‌پور تصریح کرد: خاتمی از جهت کمک‌های فکری بی بهره است، اصلاح‌طلبان سیاست‌های کلان بین‌الملل و سیاست خارجه را بلد هستند اما باید برنامه‌های خود را به مردم و رهبری اصلاحات توضیح دهند. اما اصلاح‌طلبان از نظر معرفی خود و کمک‌های فکری بهره‌ای به خاتمی نرسانده‌اند و او در این زمینه تنها است.

وی گفت: نقد وارد بر اصلاح‌طلبان این است که آنها منتظر هستند دری به تخته بخورد مسئولیتی بگیرند تا خود را نشان دهند بدون آنکه از قبل برنامه‌ای داشته باشند یا برنامه‌های خود را اعلام کرده باشند. بنابراین می‌توان گفت با وجود سرخوردگی‌های فعلی مردم، نمی‌توان پیش‌بینی کرد در انتخابات‌های آینده چه رخ خواهد داد، نمی‌توان حتی پیش‌بینی کرد در یکسال آینده چه وضعیتی برای کشور رخ خواهد داد اما اگر اصلاح‌طلبان به همین منوال جلو بروند، در آینده سیاسی کشور جزو نیروهای دسته دوم و سوم کشور خواهند شد و نقش خود را در سیاست از دست می‌دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر