کد خبر: 49994
A

وای فای رایگان امسال جایگزین تلفن‌های عمومی می‌شوند

معاون مخابرات با بیان اینکه تعداد تلفن های عمومی سالنه 10 درصد کمتر می شود، گفت : در حال نصب تجهیزات وای فای رایگان در اماکن عمومی هستیم و پیش بینی می شود که تا آخر امسال این سیستم فعال و جایگزین تلفن های عمومی شود.

وای فای رایگان امسال جایگزین تلفن‌های عمومی می‌شوند
به گزارش دیده بان ایران؛ ارائه WiFi عمومی رایگان در بسیاری از کشورها و شهرهای شناخته‌شده سال‌هاست که رواج دارد اما این روند در کشور ما به تازگی از سوی چند اپراتور موبایل و همچنین خدمات دهنده اینترنتی پیگیری شده و چندین مرکز مختلف در چند نقطه ایران به ارائه خدمات WiFi رایگان پرداخته‌اند.

اکنون همراه اول، ایرانسل، رایتل و آسیاتک ۶۶ نقطه ایران به ارائه وای‌فای رایگان مشغول شده‌اند و سایر اپراتورها نیز در این زمینه برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است. 

البته آنگونه که محمدرضا بیدخام معاون تجاری مخابرات به پول نیوز می گوید: در حال نصب تجهیزات وای فای عمومی در اماکن هستیم و پیش بینی می شود که تا آخر امسال فعال شوند.

او که معتقد است وای فای رایگان در مراکز عمومی می تواند جایگزین مناسبی برای تلفن های عمومی باشد، گفت: میزان استفاده از تلفن های عمومی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و جز در دانشگاه ها ، زندان ها و مراکز عمومی از تلفن های عمومی دیگر مناطق استفاده ای نمی شود و در حال جمع آوری آنها هستیم .

آنگونه که این مقام مسئول می گوید : سالانه 10 درصد از تلفن های عمومی در سطح کشور جمع آوری می شود .

به گفته بیدخام ، همچنین فرودشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مجموعه مکان‌هایی که احتمال جمع شدن افراد وجود دارد، مکان‌های مناسبی برای ارائه وای‌فای است. ضمن این که پیش‌بینی این است که در آینده در کل سطح شهرهای بزرگ هم وای‌فای توسعه پیدا کند.

معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در برخی از استان‌ها کاربرد وای‌فای را برای کیوسک‌ها ایجاد کردیم که فرد با مراجعه در کیوسک می‌تواند نیاز را حل کند. بیش از یک سال است که در برخی از مکان‌ها به صورت آزمایشی این کار را شروع کردیم. اما با توجه به توسعه تلفن همراه و به ویژه نسل سه و چهار، فکر می‌کنیم از نظر تجاری، توسعه وای‌فای بهتر از توسعه تلفن‌های همگانی است، زیرا افراد بیشتر در حال تحرک از شبکه استفاده می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر