کد خبر: 50004
A
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

ظریف گفت اصلا" انصاری را نمی‌شناسم/ فیلمی که دیروز پخش شد فقط در اختیار کریمی قدوسی بود

این فقط یک فیــــــــــــــــــلم مهیج است که 90 درصد آن تصاویر و اطلاعاتی است که همه می‌توانند از اینترنت به دست بیاورند و اینها فقط با یک تدوین خاص و مونتاژ یک موسیقی ترسناک و ابهام‌برانگیز و همین طور یک صداگذاری عجیب و غریب خواسته‌ است القا کند که یکسری اتفاقات فوق محرمانه و جاسوسی در حال وقوع است. اینکه یک نفر جایی دارد سوار هواپیما می‌شود و جای دیگری با چمدانی در دست در فرودگاه است یا دارد با کسی حرف می‌زند، نمی‌دانم چقدر می‌تواند به عنوان سند باشد. 90 درصد فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی نشان داده‌اند، همین چیزهاست.

ظریف گفت اصلا"  انصاری را نمی‌شناسم/ فیلمی که دیروز پخش شد فقط در اختیار کریمی قدوسی بود

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه ایران درباره ادعای کریمی قدوسی درباره فرد انقلابی که ظریف او را از تیم مذاکرات هسته ای برکنار کرده با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت و گو کرده که درزیر می آید:

 

شما اطلاع دارید فیلمی که آقای کریمی قدوسی امروز نمایش داد و گفت قبلاً در کمیسیون امنیت ملی هم نمایش داده شده، از چه مرجعی تهیه شده است؟
این را از خودش بپرسید و بهتر است از زبان خودش توضیح دهد، ولی وزارت اطلاعات هیچ وقت این موارد را تأیید نکرده است. از جمله در جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر اطلاعات، آقای علوی تأکید داشت که اطلاعات و اسناد آقایان راجع به جاسوسی و یا تابعیت مضاعف برخی  افراد کاملاً مخدوش می‌باشند و صحت آنها محل شک است.
غیر از آقای کریمی قدوسی این دست فیلم‌ها و اطلاعات دست نمایندگان دیگر هم بود؟
نه، فقط آقای کریمی قدوسی بود و از دوستان ایشان هم کسی نبود که چنین چیزهایی داشته باشد. اتفاقاً فیلم‌هایش را به ما هم نداد و تا اینجا فقط در اختیار خودش است.
این فیلم را از کجا آورده است؟
آقای کریمی قدوسی خودش می‌گوید از اطلاعات سپاه این فیلم‌ها را گرفته و در صحن هم همین را گفت.
به چه دلیل از دادن فیلم امتناع  کرده است؟ اطلاعات خاصی در آن است؟
نه به هیچ عنوان. این فقط یک فیــــــــــــــــــلم مهیج است که 90 درصد آن تصاویر و اطلاعاتی است که همه می‌توانند از اینترنت به دست بیاورند و اینها فقط با یک تدوین خاص و مونتاژ یک موسیقی ترسناک و ابهام‌برانگیز و همین طور یک صداگذاری عجیب و غریب خواسته‌ است القا کند که یکسری اتفاقات فوق محرمانه و جاسوسی در حال وقوع است. اینکه یک نفر جایی دارد سوار هواپیما می‌شود و جای دیگری با چمدانی در دست در فرودگاه است یا دارد با کسی حرف می‌زند، نمی‌دانم چقدر می‌تواند به عنوان سند باشد. 90 درصد فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی نشان داده‌اند، همین چیزهاست.
چقدر احتمال شفاف‌سازی این دست مباحث در آینده وجود دارد؟
آقای دکتر ظریف که کتباً درخواست جلسه علنی برای پاسخگویی کرد. وقتی هم بیرون می‌رفت، همین را مورد تأکید قرار داد. تصمیم‌گیری این موضوع در اختیار هیأت رئیسه است.
شما پایین نزدیک آقای ظریف بودید وقتی که فیلم آقای کریمی قدوسی پخش می‌شد. واکنش ایشان به آن فیلم‌ها چه بود؟
آقای ظریف قویاً رد می‌کرد و می‌گفت اینها واقعیت ندارد و مخدوش است. اصلاً ایشان صراحتاً می‌گفت من کسی به نام انصاری را نمی‌شناسم که در فیلم به عنوان یک فرد انقلابی عضو تیم هسته‌ای معرفی شده بود که یک ماه قبل از توافق برجام برکنار شد. آقای ظریف تأکید می‌کرد که اصلاً چنین شخصی در تیم نبوده و او را نمی‌شناسد که حالا کنارش بگذارند و آقای دری اصفهانی را جای او بیاورند.
فکر می‌کنید این موضوع ادامه پیدا کند؟
ما امیدواریم شفاف‌سازی شود. من فکر می‌کنم آقای ظریف به خاطر مصالح کشور و نظام این حرف‌ها و تهمت‌ها را با مردانگی و بردباری تحمل می‌کند. من به عنوان نماینده‌ای که با آقای ظریف در جلسات مختلفی بودم و مطلع هستم می‌دانم که اگر آقای ظریف روزی لب باز کند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
در چه رابطه؟
در رابطه با دست‌های پشت پرده این ادعاها و اینکه این دست‌ها به اسم منافع ملی و دفاع از ارزش‌ها چه ضرباتی به کشور زده‌اند. امیدوارم روزی نرسد که نیاز به افشای این دست حرف‌ها باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر