کد خبر: 50066
A

مرغ 2500 تومان گران‌تر از نرخ مصوب

در حالیکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف نهایتا ۸۱۷۵ تومان باید فروخته شود، این محصول به کیلویی ۱۲ هزار تومان هم رسید که طی دو روز اخیر مقداری قیمت‌ها کاهشی شد و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی، به ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش یافته است.

مرغ 2500 تومان گران‌تر از نرخ مصوب

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی یوسف‌خانی در رابطه با شرایط بازار مرغ و ماهی، اظهار کرد: طی دو روز گذشته برخلاف روند یک ماه گذشته که بخش دولتی خواهان عدم اعلام نرخ از سوی اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی بود، اتحادیه نرخ منطقی و قابل‌قبول مرغ را در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران ادامه داد: با اعلام نرخ از سوی اتحادیه قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفت و طی دو روز گذشته قیمت مرغ زنده با کاهش ۸۰۰ تومانی مواجه شد و این کاهش قیمت در مرغ گرم با روند تندتری قابل‌ملاحظه است.

وی ادامه داد: بخش دولتی در یک ماه گذشته بر این عقیده بود که اگر اتحادیه قیمتی اعلام نکند بازار دچار تنش و افزایش قیمت نخواهد شد که این موضوع کاملاً اشتباه بود و عاملی شد تا قیمت مرغ زنده به کیلویی ۸۰۰۰ تومان و مرغ تازه به کیلویی ۱۲ هزار تومان برسد.

او میزان عرضه را متناسب ارزیابی کرد و گفت: میزان عرضه گوشت مرغ و مرغ زنده بیش از نیاز بازار است که در ساعات انتهایی روز یکشنبه هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد و پیش‌بینی بر آن است تا طی عرضه مرغ گرم در روز دوشنبه حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوشت تازه مرغ ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی قیمت گوشت مرغ را کاهشی بیان کرد و گفت: به‌طور میانگین مصرف روزانه تهران ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن است.

یوسف خانی در رابطه با شرایط بازار ماهی بیان کرد: قیمت انواع ماهی در روزهای اخیر همچنان نسبت به گذشته گران است و این موضوع به‌واسطه کم‌آبی و شرایط نامساعد پرورش ماهی رخ‌داده که قیمت هر کیلو ماهی پرورشی قزل‌آلا را از ۱۴ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان افزایش داده است.

وی ادامه داد: قیمت ماهی‌های غیر پرورشی در چند وقت اخیر روند صعودی به خود گرفته که این موضوع به دلیل کاهش عرضه ماهی است و جای سؤال دارد که از میان اجازه نداشتن صیادی و کاهش میزان صید کدام موضوع محقق شده و بر کاهش عرضه تأثیرگذار است.

لازم به ذکر است که اتحادیه قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۷۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن را ۹۰۰۰ تومان، در کشتارگاه ۹۵۰۰ تومان، قیمت تحویل به مغازه‌دار ۹۷۵۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه برای عرضه به مشتری ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده است. این در حالی است که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف کمتر از ۸۲۰۰ تومان باید فروخته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر