کد خبر: 50130
A

کاهش جمعیت کیفری کشور در اولویت سازمان زندان‌ها و محاکم قضائی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: از شش هزار بی‌سواد که سال گذشته وارد زندان‌های کشور شدند، پنج هزار و ۱۰۰ نفر باسواد شدند.

کاهش جمعیت کیفری کشور در اولویت سازمان زندان‌ها و محاکم قضائی

به گزارش دیده بان ایران،  علی‌اصغر جهانگیر در مراسم بهره‌برداری از دو طرح در زندان بندرعباس با بیان این مطلب افزود: همچنین سال  گذشته بیش از هزار زندانی موفق به حفظ قرآن شدند.

وی اظهار کرد: در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی نیز برنامه‌هایی در زندان‌های کشور اجرا می‌شود و سال گذشته صد و ۶۰ هزار نفر داوطلبانه مورد آزمایش ایدز قرارگرفته‌اند.

جهانگیر خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری کشور در دستور کار سازمان زندان‌ها و محاکم قضائی است که استان هرمزگان نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارد و آمار متهمین استان چهار درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بیان کرد: طرح بازسازی و صنعتی سازی آشپزخانه مرکزی زندان بندرعباس بااعتبار ۷۲۰ میلیون تومان اجراشده است که با بهره‌برداری از آشپزخانه سالیانه سیصد تا چهارصد میلیون تومان صرفه‌جویی هزینه‌ای و مواد غذایی می‌شود.

 آسایشگاه سربازان زندان مرکزی بندرعباس با ظرفیت ۱۵۰ نفر دارای بخش‌های آموزشی، ورزشی و خوابگاه است نیز با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر