کد خبر: 50144
A

محمد علی پورمختار از احتمال طرح مجدد سوال از رئیس‌جمهور خبر داد

عضو فراکسیون ولایی: دولت می‌تواند تغییر پیدا کند و وزرای ناکارآمد کنار بروند. اتفاقی که در جلسه سوال از رئیس‌جمهور افتاد و شاهد قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های آقای روحانی بودیم، تلنگری به مجموعه دولت و کابینه است.

محمد علی پورمختار از احتمال طرح مجدد سوال از رئیس‌جمهور خبر داد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با باین اینکه استیضاح رییس جمهور به طور کلی منتفی است، گفت: نظری که مقام معظم رهبری داشتند و به بودن ونبودن دولت اشاره کردند مبین همین امر است که رییس جمهور باید کار خود را ادامه بدهد.

او ادامه داد: اما دولت می تواند تغییر پیدا کند و وزرای ناکارآمد کنار بروند. اتفاقی که در جلسه سوال از رییس جمهور افتاد و شاهد قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های آقای روحانی بودیم، یک تلنگری به آقای رییس جمهور، مجموعه دولت و کابینه است که باید کار و تلاش بیشتری انجام دهند مخصوصا راجع به 4 محور سوال که مجلس به آنها رای منفی داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نیازمند کار و تلاش بیشتری در دولت هستیم. البته مجلس برنامه دولت را در خصوص 4 محور سوال در یک روند 6 ماه رصد می کند اگر روند دولت برای حل مشکلات مثبت نباشد، دوباره ممکن است بحث سوال از رییس جمهور مطرح شود.

او با اشاره به استراتژی اصولگرایان در جلسه سوال از روحانی، گفت: بنای ما در فراکسیون اصولگرایان این نیست که تنش و بداخلاقی ایجاد شود. ما معتقدیم باید شان و شخصیت و جایگاه افراد ازجمله رییس جمهورحفظ شود و صحبت‌هایی که در جلسات متعدد داشتیم همه اتفاق نظر داشتند که در جلسه سوال از آقای روحانی آرامش حفظ شود. حتی بعضا پیش بینی می‌شد که رییس جمهور صحبت‌های تحریک کننده‌ای داشته باشد اما بنابر این بود که اگر چنین اتفاقی افتاد بازهم نمایندگان اظهارنظری نکنند و واکنشی نشان ندهند.

پورمختار در پاسخ به اینکه آیا استیضاح وزرا به دنبال قانع نشدن از سوال از رییس جمهور است؟، گفت: استیضاح وزرا ارتباطی به عدم اقناع نمایندگان از پاسخ‌های رییس جمهور ندارد. چون وزرا مستقلا در قبال تصمیمات دولت و مجلس مسئولیت دارند بنابراین مجلس به صورت مستقل استیضاح‌ها را دنبال می‌کند./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر