کد خبر: 50188
A

دستگیری جاعلانی که به اندازه دانشگاه تهران، مدرک دکتری صادر کردند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی و شناسایی دفاتر آنان در شش استان کشور توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

دستگیری جاعلانی که به اندازه دانشگاه تهران، مدرک دکتری صادر کردند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سرتیپ مهدی معصوم‌بیگی، با بیان اینکه جاعلان در زمینه مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند، افزود: سرانجام با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان مخفیگاه این باند در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی پنج نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی، خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 9 دستگاه لپ‌تاپ، سه دستگاه رایانه، دو دستگاه پرینتر، دو دستگاه اسکنر و یک دستگاه زیراکس رنگی بزرگ و مجهز، به همراه 86 مدرک آماده تحویل و 200 مدرک خام جعل شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از شناسایی دفتر این جاعلان در دو نقطه از استان تهران و همچنین دفاتر آنان در استان‌های اصفهان، مازندران، البرز، فارس و خوزستان خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضائی اقدامات لازم نسبت به بسته شدن این دفاتر انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 نفر از همدستان و دلالان مرتبط با این باند دستگیر شده و تلاش‌ها برای دستگیری سایر افراد مرتبط با باند مذکور نیز همچنان در دستور کار کارآگاهان است.

سردار معصوم‌بیگی از شناسایی و احضار 100 نفری که مدارک تحصیلی، پزشکی و طب سنتی جعلی خود را از این باند دریافت کرده بودند، خبر داد و گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهمان از این طریق توانسته بودند در مجموع 24 میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر