کد خبر: 50236
A

رویترز:صادرات نفت ایران به هند باز هم کاهش یافت

آمارهای اولیه از پهلو گرفتن نفت‌کش‌های حامل نفت ایران در هند نشان می‌دهد واردات نفت شبه‌جزیره هند از ایران در ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن ۳۲ درصد کاهش یافته است.

رویترز:صادرات نفت ایران به هند باز هم کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ آمارهای اولیه درباره پهلو گرفتن نفتکش‌های حامل نفت ایران در هند نشان می‌دهد هند برای سومین ماه متوالی در ماه اوت واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است.

بر همین اساس ایران در ماه اوت به‌طور متوسط روزانه ۵۲۳ هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است که نسبت به ماه قبل از آن ۳۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع آگاه برخی از نفت ورودی به هند در ماه اوت در ماه جولای در ایران بارگیری شده بود.

البته علی‌رغم کاهش واردات نفت توسط هند از ایران نسبت به ماه قبل اما باز هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۶ درصدی واردات نفت هند از ایران هستیم چرا که ارائه تخفیف از سوی ایران باعث شده است که پالایشگاه‌های هندی بیش از پیش به دنبال خرید نفت از ایران باشند.

یک مقام دولتی هند گفت: هند به‌عنوان دومین واردکننده بزرگ نفت ایران در جهان قصد ندارد واردات نفت خود را از این کشور خاورمیانه متوقف کند و قصد دارد تصمیم نهایی در این‌باره را پس از برگزاری مذاکرات 2+2 بین وزرای کشور و دفاع آمریکا و همتایان هندی آنها اتخاذ کند.

در ۵ ماه آوریل تا اوت سال جاری هند با واردات به‌طور متوسط روزانه ۶۴۶ هزار بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد نفت بیشتر از ایران وارد کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر