کد خبر: 50345
A

عضو فراکسیون امید: شورای تأمین استان قم علیه پلاکارد به دستان تجمع فیضیه شکایت کرده است

نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اظهارات حمید روحانی مبنی بر مقدس بودن شعار ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت، گفت: اعتماد مردم به روحانیت را نباید به بهانه‌های مختلف متزلزل کرد و امید مردم را به آینده کشور تضعیف کرد.

عضو فراکسیون امید: شورای تأمین استان قم علیه پلاکارد به دستان تجمع فیضیه شکایت کرده است

حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی در نشست خبری با رسانه‌ها که هفته گذشته برگزار شد درباره مسائل سیاسی روز و تجمع اخیر طلاب در قم گفته بود شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی بوده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ در همین خصوص علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اعتماد مردم به روحانیت را نباید به بهانه‌های مختلف متزلزل کرد،‌ گفت: نباید امید مردم را به آینده کشور تضعیف کرد.

او ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از مناصب مهم مدیریتی کشور دست روحانیت است و مردم بخشی از قضاوت و برداشتشان این است که نتیجه عملکرد روحانیت را به‌نوعی ارزیابی می‌کنند. لذا در مرکز روحانیت که حوزه‌های علمیه باشد هر چه برخوردها اخلاقی‌تر، امیدآفرین و وحدت‌بخش باشد موجب نشاط مردم می‌شود و هر چه برخوردها تخریبی، انحرافی و شکننده باشد حتماً مورد اعتراض مردم و باعث شکنندگی امید مردم و انسجام ملی می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین، این اقدامات باید نقطه هشداری برای حوزه‌های علمیه و روحانیت باشد. موضعی که بزرگان حوزه‌های علمیه گرفتند موضع بجایی بود. صرف‌نظر از اینکه محتوای مطالبی که در سخنرانی مطرح‌شده حاشیه‌ای که بر متن غلبه پیدا کرد باید حوزه علمیه مراقبت بیشتری کند و مدرسه فیضیه بیشتر از جامعه و افکار عمومی مطالبه‌گر جایگاه روحانیت باشد.

رحیمی با اشاره به برخورد نهادهای امنیتی با تهدیدکنندگان رییس جمهور در مدرسه فیضیه، گفت: شورای تأمین استان قم علیه اشخاصی که مبادرت به این کار کردند، شکایت کرده و باید منتظر نتایج بود.

این عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص چرایی ادامه پیدا کردن حمایت از شعار «ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت» گفت: اظهارنظرها در حد رسانه‌ها و افکار عمومی است اما مهم این است که مقامات ارشد وزارت کشور و استانی بتوانند به‌موقع نسبت به اقدامات رسانه‌ای هم موضع نشان دهند که مردم احساس نکنند یک سکوت حاکمیتی و دولتی که به معنای رضایت است این اقدامات را همراهی می‌کند./اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر