کد خبر: 50409
A

توضیح وزیر کشاورزی درباره گرانی میوه و حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس

وزیر جهاد کشاورزی علت افزایش قیمت میوه‌های تابستانی را کاهش عرضه و خسارت ۱۱ هزار میلیاردی به سردرختی‌ها عنوان و اعلام کرد که پتروشیمی‌ها سهم کود کشاورزان ایرانی را صادر کرده‌اند.

توضیح وزیر کشاورزی درباره گرانی میوه و حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی با بیان اینکه اگه حال کار نداریم، عنوان با خودمان یدک نکشیم، تصریح کرد: وقتی مسئولیت پذیرفتیم به جای فرار از مشکلات باید به استقبال حل آن‌ها برویم. مشکلات مردم چیزی جز اجرای وظایف ما نیست و باید با پیگیری، آن‌ها را حل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تامین نهاده‌های تولید برای کشاورزان و تولیدکنندگان، از مسئولان خواست تا حصول نتیجه و اطمینان از اینکه نهاده‌ها به دست تولیدکنندگان می‌رسد، حساس و پیگیر باشند.

 

علت افزایش قیمت میوه‌های تابستانی

وی افزود: در زمینه مکانیزاسیون و توسعه گلخانه‌ها با توجه به اقلیم، سازگاری‌ها ، محدودیت‌ها و ظرفیت‌هایی را تطبیق داده و به کشاورزان توصیه می‌کنند.

حجتی در ادامه با تاکید بر اینکه از نظر تامین میوه‌های پاییزی در وضعیت خوبی قرار داریم، درباره علت افزایش قیمت میوه‌های تابستانی اظهار کرد: میوه‌های سردرختی در سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که در نتیجه آن کاهش عرضه باعث افزایش قیمت میوه‌هایی مثل گیلاس، هلو و میوه هایی که گل‌های بهاری داشتند، شد.

وی افزود: افزایش قیمت میوه‌های سردرختی دست دولت نیست و دولت هیچ وقت این قیمت‌ها را کنترل و مدیریت نکرده است.

 

وعده پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا ماه آینده

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره پرداخت پول به عرضه کنندگان گندم گفت: همه کسانی تاکنون که گندم تحویل داده‌اند، ۵۰ درصد پول و بخش عمده‌ای از کسانی که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گندم را تحویل داده اند ۱۰۰ درصد پول را دریافت کرده‌اند. بنابراین به طور متوسط حدود ۷۰ درصد پول گندم پرداخت شده است و امیدواریم باقی مانده آن نیز تا یک ماه آینده پرداخت شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در سال‌های اخیر گفت: آنچه علم، تکنولوژی و ابزار در اختیار ما قرار می‌دهد بیش از افزایش تقاضاست. در حال حاضر ۸۰ میلیارد دلار کشاورزان ما به قیمت جهانی تولید می‌کنند.

 

توضیح آقای وزیر درباره حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط بین المللی، جنگ اقتصادی و محدویت‌های اقتصادی سال سختی بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر توضیح وزارت کشاورزی برای حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس و نارضایتی صیادان ایرانی، و سوال دیگر خبرنگاران، سکوت کرد و ضمن گلایه از اینکه تعداد سوالات زیاد است، جمع خبرنگران را ترک کرد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر