کد خبر: 50414
A

اسامی و مشخصات تمام شهرداران زن در ایران

از میان ١هزار و ٢٠٠ شهر کشور تنها ٥ زن سکان اداره شهرها را در اختیار دارند. یک زن در خوزستان شهردار شده و ٢ زن در استان سیستان و بلوچستان. ٢ زن نیز در تهران شهردار منطقه هستند. اینجا به معرفی شهرداران زن پرداخته‌ایم که می‌خوانید:

اسامی و مشخصات تمام شهرداران زن در ایران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ از میان ١هزار و ٢٠٠ شهر کشور تنها ٥ زن سکان اداره شهرها را در اختیار دارند. یک زن در خوزستان شهردار شده و ٢ زن در استان سیستان و بلوچستان. ٢ زن نیز در تهران شهردار منطقه هستند. اینجا به معرفی شهرداران زن پرداخته‌ایم که می‌خوانید:

 

 

شهردار اسپکه

 

نام: مهنا محمدی

سن: ٣٠ ساله

تحصیلات: دانشجوی دکترای منابع طبیعی در گرگان است و مدرک لیسانس و ارشدش را هم در همین رشته گرفته است.

شهر: اسپکه (یکی از شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان)

جمعیت شهر: ۳۷۷۴۱ نفر

بودجه شهرداری: ٢ میلیارد و پانصد میلیون تومان

مهنا محمدی: «واقعیت این است که جز کمک مالی به شهرداری‌ای مثل شهرداری من هیچ راه‌حلی وجود ندارد. می‌گویند درآمدزایی کنید، در شهری که مردم آن درگیر فقر هستند چگونه می‌توان درآمدزایی کرد؟ چه کاری انجام دهم که اینها بتوانند از پس آن بربیایند؟»

شهردار چگردک

نام: سهیلا بامری

سن: ٢٨ ساله‌

تحصیلات: کارشناس حسابداری

شهر: چگردک (از توابع دلگان در سیستان و بلوچستان)

جمعیت شهر: ٢٦٨٠ نفر

بودجه شهرداری: نامشخص

سهیلا بامری: «همه ما می‌دانیم که در سیستان و بلوچستان به خصوص بلوچستان، مردان خیلی تعصب دارند اما خانواده من با اینکه مذهبی هستند، خیلی فرهنگی هستند. زنان منطقه برای توانایی بیشتر و کسب علم و دانش زنان در همه عرصه‌های ورزشی، سیاسی و بسیج خیلی فعال هستند. زنان برای اینکه به چشم بیایند، خیلی تلاش می‌کنند. برنامه‌های خیلی زیادی دارم. ایجاد حس مشارکت، استفاده از سرمایه‌های اجتماعی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان و معتمدین بالاخص بانوان و همچنین بهره‌مندی از تمام توان‌مان برای ساختن شهری آباد از اولین برنامه‌هایم است.»

شهردار منطقه ٧ شهر تهران

نام: سمیه حاجوی

سن: ٤١ ساله

تحصیلات: دکترای دندانپزشکی دارد

شهر: شهردار منطقه ٧ شهر تهران

جمعیت: ٣١٢٠٠٢

بودجه شهرداری: ١٧٩ میلیارد تومان

سمیه حاجوی: «حضور بانوان در عرصه‌های مدیریت کشوری و دستگاه‌های اجرایی به عنوان بخش انکارناپذیر جامعه، نقش موثری در به‌کارگیری توانمندی‌های بانوان در جامعه داشته است. حضور میدانی در شهر یکی از عوامل موثر و اساسی برای حل مشکلات و معضلات شهری است. پاسخگویی مناسب و در شأن شهروندان و همچنین سلامت در روابط اداری از جمله مواردی است که در سرلوحه کارها در این منطقه قرار خواهد گرفت.»

شهردار منطقه ١٠ شهر تهران

نام: سهیلا صادق‌زاده

سن: -

تحصیلات: دکترای طراحی شهری

شهر: شهردار منطقه ١٠ شهر تهران

جمعیت: ١١٥/ ٣٢٧ نفر

بودجه شهرداری: ١٤٤ میلیارد تومان

سهیلا صادق زاده: «نگاه همه‌جانبه به دغدغه‌ها و خواسته‌های شهروندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی شهر و پاسخگویی به نیازهای آنان می‌تواند زندگی شهرنشینی را در تمامی ابعاد ارتقا دهد. آگاهی مردم از برنامه‌ها و مشاهده بهبودها و تسهیلات تضمین‌کننده مشارکت همه‌جانبه است. از مهم‌ترین راهبردهای افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهری افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و آشناسازی کامل مردم با وظایف، مسوولیت‌ها، اختیارات و اهداف مدیریت شهری است.»

 

اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر