کد خبر: 50461
A

آخرین وضعیت دانشجویان ستاره‌دار از زبان وزیر علوم

وزیر علوم بیان کرد: احکام دانشجویان ستاره‌دار امیدوار کننده است و تاکنون نتایج خوبی گرفته‌ایم.


آخرین وضعیت دانشجویان ستاره‌دار از زبان وزیر علوم

به‌ گزارش دیده بان ایران، منصور غلامی نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا پیگیری‌ها برای تخفیف در حکم سنگین دانشجویان ستاره‌دار به کجا رسید؟ گفت: احکام دانشجویان در حال پیگیری است و تاکنون نتایج خوبی گرفته‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده این نتایج از طرف خود آنها و یا از طریق دیگر افراد اطلاع رسانی شود. آخرین مراحل هم در حال طی شدن است. مسئولان قوه قضایه هم خیلی با ما همراهی کردند و امیدواریم نتیجه بدهد.

وی تاکید کرد: نگرانی جدی در این زمینه نباید وجود داشته باشد به هر حال بحث اختیارات وزارت علوم یا قوه مجریه نیست و در حوزه قوه قضائیه است. با وجود این خیلی با ما همراهی کردند و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را از این همراهی‌ها  بگیریم.

وزیر علوم در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص رای دیوان عدالت اداری درباره جذب دانشجویان بورسیه در هیات علمی بیان کرد: دو نکته مهم در خصوص بحث دیوان عدالت اداری مطرح است. ما اعتقاد داریم که احکام قضایی وقتی نهایی شد، لازم‌الاجرا است و این مشخص است؛ اما یک نگاه دیگر هم داریم که در بحث تعیین صلاحیت‌های علمی جایی که احیانا فردی به دلیل عدم تایید صلاحیت علمی مناسب برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمی‌شود، این موضوع به حکم قضایی نباید کشیده شود.

وی در ادامه‌ با تاکید بر این که تایید صلاحیت برای جذب استادی در دانشگاه‌ها یک موضوع علمی و تخصصی است، گفت‌: امیدوار هستیم دیوان عدالت اداری در رابطه با مواردی که در خصوص تایید صلاحیت‌های علمی است، ورود پیدا نکند و بگذارد هیات‌های جذب این موضوع را بررسی کنند، چرا که هیات‌ها، هیات‌های مستقلی هستند که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته‌اند. ما به هیچ عنوان استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم، اما تلاش داریم مباحثی نظیر جذب هیات علمی‌ها با راهکارهای قانونی حل و فصل شود.

غلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمادگی دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه های ما با توجه به تجربیاتی که از قبل داشتند و با توجه به امکانات موجود آمادگی کامل دارند که در حوزه های مختلف دانشجویان جدید الورود و سال های قبل را پذیرش کنند. در سه ماه تعطیلی حوزه آموزش ما تعطیل است اما همکاران ما در دانشگاه ها فعالیت داشته و برای ارائه خدمات به دانشجویان در این مدت زمانی فعال بودند و در زمینه ارتقا خوابگاه ها و ارتقا دیگر خدمات به دانشجویان فعالیت می کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر