کد خبر: 50494
A

حمایت میرزاده: تعطیلات زمستانی در کار نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون آموزش موافق تعطیلات زمستانی مدارس نیست، گفت: اگر دولت بنایی برای تعطیلات زمستانی دارد باید بعد از انجام کار کارشناسی آن را در قالب برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، لذا این موضوع در مقطع فعلی اولویت ندارد.

حمایت میرزاده: تعطیلات زمستانی در کار نیست

 

به گزارش دیده بان ایران؛ میر حمایت میرزاده در واکنش به انتشار اخباری درباره اعمال تعطیلات زمستانی یک هفته‌ای در مدارس، اظهار کرد: دولت هنوز لایحه‌ای برای تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است؛ کما این‌که دی‌ماه سال گذشته این موضوع در قالب بندی در لایحه هوای پاک به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که آن را رد کرد.

وی با یادآوری این‌که شروع و پایان سال تحصیلی طبق قانون مجلس شورای اسلامی اجرا می‌شود، گفت: آغاز و پایان سال تحصیلی طبق مطالعات چندین ساله در کشور و استفاده از تجارب دنیا و مطابقت‌های لازم تعیین شده است. لذا اگر قرار به تغییر این موضوع باشد باید موارد دیگری همچون تدریس کتاب‌های آموزشی در کل سال تحصیلی دیده شود؛ بدان معنا که اگر مقطعی از زمستان تعطیل شود، تقویم آموزشی هم تغییر خواهد کرد و در کنار آن زمانی به سال تحصیلی برای جبران عقب‌ماندگی اضافه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تغییر تقویم آموزشی و اعمال تعطیلات زمستانی منوط به وضعیت دانش‌آموزان، معلمان، کارمندان و خانواده‌ها است، گفت: با توجه به تمامی شرایط بعید است که فضای مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون آموزش موافق تعطیلات زمستانی باشند.

میرزاده توضیح داد: برای اعمال تعطیلات زمستانی و یا تغییر تقویم آموزشی نباید تنها به دانش‌آموزان تهران و یا کلانشهرها نگاه کرد. شرایط دانش‌آموزان به خصوص در روستاها نیز باید در نظر گرفته شود. خردادماه و بعد از ایام امتحانات که دانش‌آموزان روستایی در مزارع مشغول به کار شده و کمک حال خانواده‌هایشان هستند به همین دلیل نه تنها تعطیلات زمستانی برای آنها فایده‌ای ندارد که فرصت آنها در تابستان هم کم می‌شود؛ این نشان می‌دهد در موضوع تعطیلات زمستانی تنها به شرایط شهرنشینان توجه شده است.

وی درباره‌ی لزوم تغییر در تقویم آموزشی براساس شرایط مناطق مختلف کشور اظهار کرد: وقتی کشور براساس برنامه‌های پنج ساله اداره می‌شود لازم است که هر نوع تغییری در تقویم آموزشی نیز در برنامه توسعه آورده شود. دولت در سال ۱۳۹۵ برنامه شش ساله را براساس مطالعات انجام شده به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که در آن موضوع تعطیلات زمستانی وجود نداشت. کمااین‌که در برنامه ششم تنها یک بند درباره آموزش آمده بود و مجلس بیش از ۲۰ بند به آن اضافه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وظیفه دولت اجرای برنامه توسعه است، گفت: با اجرای تعطیلات زمستانی نه تنها نظام آموزشی به هم می‌خورد که برنامه توسعه نیز نادیده گرفته می‌شود. اگر دولت می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد باید آن را در قالب برنامه پنج ساله هفتم توسعه با انجام کار کارشناسی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

میرزاده در جمع‌بندی گفت: در شرایط فعلی باید براساس برنامه توسعه تقویم آموزشی را همان طور که است، پیش برد. بنده به شدت با بی‌برنامگی مخالف هستم، لذا اولویتی برای تعطیلات زمستانی در مقطع فعلی وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر