کد خبر: 50630
A

فلاحت‌پیشه: روحانی باید ثابت کند که آمریکا مشروعیتی برای ریاست بر سازمان ملل ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم حضور رئیس‌جمهور در نشست سازمان ملل گفت: ایران باید در نشست سازمان ملل حضوری مقتدر، موثر و محسوس داشته باشد.

فلاحت‌پیشه: روحانی باید ثابت کند که آمریکا مشروعیتی برای ریاست بر سازمان ملل ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در تبیین دلایل حضور رئیس جمهور در نشست سازمان ملل گفت: آمریکا امسال رئیس دوره‌ای نشست سازمان ملل است که قطعا سخنرانی آقای روحانی و دیدارهای بعد از آن می‌تواند این موضوع را برای همگان تبیین  کند که اصلا آمریکا مشروعیتی برای ریاست بر سازمان ملل ندارد. به عبارت دیگر آقای روحانی در سخنرانی خود باید ریاست ترامپ را زیر سوال ببرد.

وی توضیح داد: ترامپ رئیس جمهور و سیاستمداری است که بعد از هیتلر کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر سوال برده است یا از آن بیرون آمده. لذا ریاست ترامپ در نشست سازمان ملل که پایه آن کنوانسیون‌ها است، غیرقابل توجیه می‌باشد. ایران می‌تواند نقش فعالی در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: روی سخن رئیس جمهور در سخنرانی‌اش باید رویکرد مشارکت‌جویانه ایران، طرح مقتدرانه برای مقابله با داعش و انرژی هسته‌ای با تاکید بر گزارش‌های آژانس باشد. همچنین بخش دیگری از صحبت‌هایش باید خطاب به سایر کشورهایی باشد که از طرف آمریکا برای تحریم ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند. چون در شرایط فعلی کشورها باید به سمت مقابله با آمریکا و نه ایران روند که پای ابتکار منع اشاعه سلاح هسته‌ای ایستاده و تلاش کرده که بهانه‌ها برای عدم دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را بگیرد.

فلاحت‌پیشه در جمع‌بندی گفت: بنده معتقدم که آقای روحانی باید در این نشست شرکت کند. اگر کشورها در راستای توصیه مقام معظم رهبری در موضوع مهار آمریکا حرکت کنند، ترامپ به منزوی‌ترین رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در طول تاریخ تبدیل خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر