کد خبر: 50639
A

وزیر راه و شهرسازی: صدا و سیما از بنده خوشش نمی‌آید؛ اما از متخلفان هم حمایت نکند/ پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به بانک مرکزی رفت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بساط امضافروشان را توانستیم با آیین‌نامه‌های جدید جمع کنیم گفت هر چند که صدا و سیما از بنده خوششس نمی‌آید اما نباید از امضا فروشان که تخلف می‌کنند حمایت کند.

وزیر راه و شهرسازی: صدا و سیما از بنده خوشش نمی‌آید؛ اما از متخلفان هم حمایت نکند/ پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به بانک مرکزی رفت

به گزارش دیده بان ایران؛  عباس آخوندی در حاشیه کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی در شهر جدید پرند اظهار داشت: از صبح امروز بازدیدی از شهر پرند داشتم خوشبختانه ارائه خدمات قطار حومه‌ای به ساکنان پرند افزایش یافته است به طوری که از چهار زوج قطار امروز به 14 زوج قطار بین تهران و پرند رسیده‌ایم و این قطارها از نظر ایمنی و نظافت قابل قبولی برخوردار بودند.

وی با اشاره به افزایش خطوط قطارهای حومه‌ای از پرند تا تهران گفت: از تهران تا تپه سفید سه خط ساخته شده که آن را به چهار خط می‌رسانیم. از تپه سفید تا اسلامشهر هم سه خطه می‌شود در حال حاضر اسلامشهر تا پرند یک خطه است که به زودی این مسیر هم دوخطه می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت قطار حومه‌ای باید افزایش یابد، گفت: سیاست ما این است که پرند شهر ریل‌پایه باشد و هشت کیلومتر ریل سبک باید در این شهر ایجاد شود و باید با روش TOD حمل و نقل عمومی در پرند ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 90 هزار مسکن مهر در پرند ساخته شده است، تاکید کرد: این میزان ساخت و ساز مسکن مهر تراکم بسیار سنگینی را در شهر ایجاد کرده و محیط شهر بسیار خشن شده است بنابراین برای ارتقای کیفیت مردم پرند باید فضاهای عمومی افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت بوستان مشاهیر در پرند گفت: دره‌ای از وسط پرند عبور می‌کند که می‌توان این محیط را به یک بوستان تبدیل کرد و آبی در کانال آن جریان داد تا به طراوت زندگی مردم بیفزاید. با ساخت بوستان مشاهیر 35 هکتار فضای عمومی در این منطقه ایجاد می‌شود.

آخوندی ادامه داد: 40 مدرسه در پرند ساخته‌ایم که پاسخگوی نیاز مردم منطقه است.

وی از شروع ساخت مسکن مشارکتی در پرند خبر داد و گفت: شرکت عمران شهرک‌های جدید اقدام به ساخت 50 هزار واحد مسکن مشارکتی کرده است که این طرح در اصفهان، شیراز و مشهد و در برخی از شهرها شروع شده و امروز ساخت سه هزار و 400 واحد مسکن مشارکتی در پرند هم کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: مسکن مهر تراکم بسیار سنگینی را در شهر ایجاد کرده اما تراکم در مساکن مشارکتی نهایتا دوطبقه است و این در جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم شهر خواهد بود.

آخوندی همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌ها برای امضافروشان در دوره مدیریتی خود گفت: خوشبختانه توانستیم داستان و بساط امضافروشان را جمع کنیم و ارائه شیوه‌نامه‌های جدید هم در راستای کاهش این تخلفات برخی از مهندسان است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که مخالف این شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید هستند از امضا فروشان و متخلفان حمایت می‌کنند و منافعشان در امضافروشی است.

وی تاکید کرد: مهندسی که یک ساختمان را طراحی می‌کند باید ماموریت خود را انجام دهد و هیچ کس نباید از محل امضافروشی ارتزاق کند مردم باید به خدماتی که مهندس ارائه می‌دهد پول بدهند نه بابت امضافروشی.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هیچ کس نباید بابت امضافروشی به برخی از مهندسان پول بدهد و برخی از رسانه‌ها که ادعای انقلابی بودن را دارند با انتشار اخباری قصد حمایت از امضافروشان را دارند.

آخوندی تاکید کرد: صدا و سیما هم هر چند از بنده خوشش نمی‌آید اما نباید برای امضافروشان تبلیغ کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فساد باید در کشور جمع شود، گفت: نباید از امضافروشان حمایت کنیم بلکه باید طرفدار حقوق مردم باشیم صدا و سیما و رسانه‌ها باید به فکر مردم باشند و نه امضافروشان.

وی تاکید کرد: پیش از این در شهرداری‌ها تضاد منافع وجود داشت به طوری که هم شهرداری ناظر بر عملکرد مهندسان و هم مالک بود که در این شرایط تضاد منافع ایجاد می‌شود و ما با این اقدام خود قصد تفکیک این منافع را داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را به شورای پول و اعتبار داده‌ایم و شورای پول و اعتبار باید در مورد آ‌ن تصمیم بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر