کد خبر: 50734
A

انتقاد از دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس و خشک شدن چشمه‌علی

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به میراث فرهنگی شهر از خشک شدن "چشمه‌علی" با قدمت 8000 ساله براثر حفاری‌های مترو انتقاد کرد.

انتقاد از دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس و خشک شدن چشمه‌علی

به گزارش دیده بان ایران، حسن خلیل‌آبادی صبح امروز در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، با بیان این‌که از شهروندان درخواست می‌شود به میراث فرهنگی شهر به عنوان یک هویت توجه کنند، گفت: هویت ملی و شهری ما اگر تخریب شود به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست.

وی در مورد سرانجام چشمه‌علی اظهار کرد: چشمه‌علی با قدمت 8000 سال تاریخچه شهرستان ری و تهران است، اما متاسفانه براثر حفاری‌های ادامه خط 6 مترو از دولت‌آباد تا حرم شاه‌ عبدالعظیم حسنی، این چشمه خشک شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این‌که متاسفانه مسئولان مترو تلاش دارند که بگویند که علت خشک شدن آب چشمه‌علی، خشکسالی و کاهش آب‌های سطحی است، گفت: یادمان نرود که همه کارشناسان فنی و میراث فرهنگی پیش‌بینی کرده بودند که با عبور مترو آب این چشمه خشک می‌شود.

خلیل‌آبادی با بیان این‌که ما دلمان خوش است که مترو داریم، اما مترو هزاران قنات تهران را از بین برده است، ادامه داد: آب چشمه‌علی در زیر زمین وجود دارد و باید بگویم که بیش از 20 پمپ آب چشمه‌علی را درون فاضلاب سرخه‌حصار می‌ریزند و این در حالی است که بستر چشمه‌علی بدون آب است.

وی با بیان این‌که همه دستگاه‌ها نیز باید در راستای هویت ملی و حفظ آثار فرهنگی تلاش کنند، گفت: مجلس شورای اسلامی در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی دیوار کشیده و وقتی از آنها در مورد چرایی می‌پرسیم می‌گویند که شما از مسائل امنیتی مطلع نیستید، در حالی که اینها میراث شهر هستند و باید در اختیار همه مردم باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر