کد خبر: 50743
A

قوه قضاییه: فیلترینگ سایت‌های فروش بلیت، به درخواست وزارت راه بود

معاون دادستان کل کشور گفت: فیلتر برخی از سایتهای غیر مجاز فروش بلیط هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.

قوه قضاییه: فیلترینگ سایت‌های فروش بلیت، به درخواست وزارت راه بود

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالصمد خرم آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: «فیلتر برخی از سایتهای غیر مجاز فروش بلیط هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است. سازمان هواپیمایی کشوری یکی از علل بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما و برخی دیگر از نابسامانی های مربوط به حوزه فروش بلیط را فعالیت سایت های غیر مجاز مربوط به خدمات مسافرتی اعلام کرده و با ارائه فهرست برخی از این سایت‌ها از دستگاه قضایی درخواست نموده بمنظور جلوگیری از اجحاف به مسافران و ممانعت از اخلال در شبکه فروش بلیط از ادامه فعالیت آنها جلوگیری نماید.

به موجب تبصره ۱ ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، وزارت راه مرجع صدور و تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتی می باشد و بموجب تبصره ۲ ماده مذکور فعالیت دفاتر مسافرتی فاقد مجوز، جرم است و باید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود. بنابراین درخواست فیلتر سایتهای فاقد مجوز از ناحیه سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف قانونی‌ آن سازمان بعمل آمده است

جای تعجب است که بخشی از دولت در اجرای تبصره های ۱ و ۲ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت سایتهای غیر مجاز فروش بلیط هواپیما را اجحاف به مسافران و اخلال در شبکه توزیع بلیط تلقی کرده و مصرانه تقاضای فیلتر سایتهای مذکور را می نماید و بخش دیگر از دولت این اقدام را تقبیح نموده و در فضای مجازی علیه آن جوسازی می کند.

سایتهای فیلترشده به محض دریافت مجوز و اعلام سازمان هواپیمایی کشوری رفع فیلتر خواهند شد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر