کد خبر: 50952
A

ابطحی، نماینده خمینی شهر: برخی آقازاده‌ها و نور چشمی‎ها در مدارس خارج از کشور تحصیل می کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره بررسی پرونده مدارس خارج از کشور در کمیسیون متبوعش، گفت: برخی نورچشمی‌ها در این مدارس بدون آزمون و گذراندن تشریفات اداری تحصیل می‌‎کنند.

ابطحی، نماینده خمینی شهر:  برخی آقازاده‌ها و نور چشمی‎ها در مدارس خارج از کشور تحصیل می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمدجواد ابطحی درباره گزارش "کمیته اعمال ماده 236در مورد مدارس و دانش آموزان خارج از کشور"، توضیح داد: برای تکمیل این پرونده و ارائه گزارش آن به صحن، مقرر شده است که یکی از اعضای کمیته مأموریتی به آذربایجان و ترکیه داشته باشد و در جریان این سفر گزارشی میدانی از وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور احصا در گزارش قید کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اداره این مدارس هزینه‌‎های هنگفت غیر ضروری پرداخت می‌کنیم که در وضعیت فعلی کشور لزومی ندارد این مبالغ ارزی خرج مدارسی شود که حاصل چندانی ندارد، افزود: تلاش اعضای کمیته این است که گزارش مذکور را تا پایان مهرماه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کند تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهند.

پیشنهاد برای تأسیس مدارس غیرانتفاعی در خارج از ایران

وی با تأکید بر اینکه ادامه فعالیت این مدارس با روند فعلی به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد، پیشنهاد داد: می‌‎توانیم از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای دایر کردن مدارس غیرانتفاعی استفاده کنیم و مدارسی به این شکل بدون استفاده از هزینه‌های دولت تأسیس شود.

تحصیل نور چشمی‌ها بدون آزمون و تشریفات اداری در مدارس ایرانی خارج از کشور

ابطحی اضافه کرد: بررسی‌های کمیته مذکور نشان می‎دهد که برخی از ورودی‌ها به مدارس دولتی خارج از کشور بدون گذراندن آزمون و رعایت تشریفات مرسوم اداری بوده است که تک تک این موارد در گزارش کمیته قید خواهد شد.

مدارس خارج از کشور، حیاط خلوتی برای آموزش و پرورشی‌ها

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: همچنین در اعزام معلمان و واگذاری سرپرستی مدارس خارج از کشور تلاش شده است که اعضای ستاد ادارات کل و ستاد وزارت آموزش و پرورش استفاده شود که این مسئله نشان می‎دهد مدارس خارج از کشور حیاط خلوتی برای برخی از نیروهای وزارت آموزش و پرورش به شمار می‎آید.

حقوق کارکنان مدارس خارج از کشور به دلار است

وی با یادآوری اینکه حقوق دریافتی کارکنان اعزامی به خارج از کشور به دلار است، گفت: این مدارس فقط برای خدمات رسانی به تعدادی از فرزندان برخی از سفرا و دیپلمات‌های ایرانی خارج از کشور دایر است که به صورت ویژه در این مدارس تحصیل و مدرک دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند کار به این صورت است که گزارش کمیته در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار می‌‎گیرد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس مواردی که جرم تلقی می‌‎شود به نهادهای قضایی و شبه قضایی برای رسیدگی ارجاع خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر