کد خبر: 50965
A
در نشست مدیران روابط عمومی شرکت های دارویی حاضر در نمایشگاه ایران فارما مطرح شد

نمایشگاه ایران فارما باب این گفت و گو را میان شرکت ها و رسانه ها باز کرد

رضا درستکار رییس روابط عمومی شرکت تیپیکو در نشست خبری روابط عمومی های شرکت های داروسازی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت : تا سه چهار سال گذشته، انتقال اطلاعات از سوی شرکت های داروسازی انجام نمی گرفت اما نمایشگاه ایران فارما باب این گفت و گو را میان شرکت ها و رسانه ها باز کرد.

نمایشگاه ایران فارما باب این گفت و گو را میان شرکت ها و رسانه ها باز کرد
 
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نشست مدیران روابط عمومی شرکت های دارویی حاضر در نمایشگاه ایران فارما عصر روز شنبه ۳۱ شهریور ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) با حضور رییس و اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و اعضای شورای سیاست نمایشگاه کتاب و رسانه برگزار شد. 
 
مهندس شادمهر راستین دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور با بیان محورهای اصلی این جلسه عنوان داشت: همواره این نقد از سوی صنعت وجود دارد که چرا صدای آنها شنیده نمی شود و از طرفی رسانه ها این دیدگاه را داشتند که آنها نماینده و پرسشگر از سوی مردم هستند. وی اضافه کرد: در طی دو سال گذشته برگزاری ایران فارما و تلاشهایی که انجام شد؛ این ارتباط به وجود آمد و دو بخش فرهنگ و صنعت به یکدیگر نزدیک شدند. 
مهندس راستین چشم انداز سال آینده را تولید محتوای کمی و کیفی در این بخش در شبکه های رسانه ای دانست. 
دکتر احمد شیبانی رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایرانی هم ضمن خیرمقدم به نمایندگان روابط عمومی؛ نمایشگاه ایران فارما را رویدادی مهم در بخش صنعت دانست و گفت: ایران فارما می تواند صنعت داروسازی را به دیگران بشناساند در حالیکه شناخت درستی از آن وجود ندارد. 
دکتر شیبانی صنعت داروسازی ایرانی را به حدی مظلوم دانست که حتی مورد نظر پزشکان ایرانی قرار نمی گیرد. .دکتر شیبانی با عنوان اینکه بخشی از این مشکل به خود صنعت و انعکاس ندادن پتانسیل ها برمی گردد گفت: باید در شان مردم ایران و حرفه داروسازی نمایشگاه را برگزار کنیم و با حضور فعال در غرفه هایی که داریم با بازدیدکنندگان ارتباط مستقیم بگیریم. 
رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: به جد می توانیم بگوییم کیفیت چاپی که در کشورهای دیگر برگزار می شود به هیچ وجه در حد ایران فارما نیست. 
وی با اشاره به پیشرفت اساسی در حوزه دلروسازس ایرانی گفت: صنعت داوسازی ما بسیار قدرتمند است و باید سعی کنیم این صنعت را به خوبی شناسانده و از این مظلومیت خارج شود.
دکتر زرگرزاده  در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت نمایشگاه ایران فارما این نمایشگاه را اوج فعالیت روابط عمومی های حوزه سلامت دانست.
در ادامه قبادی مسوول روابط عمومی مصلی : پیش از این برای مصلی مهم نبود که در این حوزه مشارکت داشته باشد اما با تغییر رویکرد در سالهای اخیر ارتباطات با روابط عمومی ها بیشتر شد. 
وی خواستار انتقال نکات مثبت و منفی مصلی در این زمینه شد و گفت: ما از روابط عمومی ها می خواهیم اغنای افکار عمومی را در رده اولین اهداف خود قرار دهید. 
دکتر قبادی با اشاره به سرعت گرفتن انتقال خبر خواستار آگاهی بخشی به اقشار مختلف شد تا بتوانند در فضمجازی صحت و سقم اخبار را تشخیص دهند.  
 
رضی با اشاره به تبلیغات محیطی که از امشب در سطح شهر نصب خواهند شد؛ گفت: تخصصی بودن نمایشگاه و کارگاه هایی که در طی آن برگزار می شود باید بسیار مورد توجه مدیران روابط عمومی شرکت ها قرار بگیرد چرا که داشتن چنین فضایی در طی سال در دسترس نخواهد بود و این رویداد اتفاق مناسبی در این زمینه است. 
 رضی عضو شورای سیاست گذاری سومین نمایشگاه کتب تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی همچنین به تشکیل انجمن رسانه های سلامت محور اشاره و  شکل گیری آن را در نمایشگاه ایران فارما گامی بزرگ قلمداد کرد. 
دکتر امیر صدری عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب و رسانه ایران فارما هم با بیان اینکه بیست سال است پزشک هستم و بیست و پنج سال است روزنامه نگار هستم عنوان داشت: من یازده سال است در حوزه سلامت در رسانه کار کرده ام اما در حوزه دارو به قدری ارتباط کم بوده است که همدیگر را نمی شناسیم و  بخشی از این موضوع به من ( روزنامه نگار) و بخش دیگر که بزرگتر است به شما باز می گردد. 
دکتر صدری ادامه داد: روابط عمومی شرکت ها باید در بخش کارگاه ها و رسانه فعال باشند و از این فضا برای ارتباط گرفتن و انتقال اخبار استفاده کنند.
وی اظهار داشت: جذابیت برند سازی یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه شرکت های دارویی قرار بگیرد و این موضوعی است باید در این نمایشگاه درباره آن بحث و تبادل نظر کرد. 
دکتر صدری گفت: حدود ۳۰ رسانه سلامت محور در نمایشگاه ایران فارما حضور دارند و اگر روابط عمومی های شرکت های دارویی خوب عمل کنند می توانند رسانه ها را همگام با خودشان کنند و صدای خودشان را به گوش مردم برسانند و مشکلاتشان را ترفیع کنند. 
رضا درستکار رییس روابط عمومی شرکت تیپیکو در نشست خبری روابط عمومی های شرکت های داروسازی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت : تا سه چهار سال گذشته، انتقال اطلاعات از سوی شرکت های داروسازی انجام نمی گرفت اما نمایشگاه ایران فارما باب این گفت و گو را میان شرکت ها و رسانه ها باز کرد.
مهندس شادمهر راستین دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی و دومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور: حدود ۲ هزار دانشجو در قالب تورهای دانشجویی از نمایشگاه ایران فارما دیدار خواهند داشت.
برای اینکه مشارکت بازدیدکنندگان را هر چه بیشتر  داشته باشیم در قالب یک مسابقه  اینستاگرامی؛ مسابقه فارما فریم را خواهیم داشت و ضمن اعلام برگزیدگان عکس های برتر؛ نمایشگاهی از عکسها در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت.
این عکس ها با موضوع ایران فارما و تمام رویدادها این اتفاق خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر