کد خبر: 51046
A

سردار کوثری: حمایت عربستان و آمریکا در حادثه تروریستی اهواز مشهود است

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اسناد و مدارک بدست آمده نقش عربستان و آمریکا در حمایت از گروه های تروریستی در حمله اهواز مشهود است.

سردار کوثری: حمایت عربستان و آمریکا در حادثه تروریستی اهواز مشهود است

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار «اسماعیل کوثری» درباره نقش عربستان در حمله تروریستی اهواز و دلایل این که در ابتدا گروهک تروریستی الاحوازیه این حادثه را تایید و بعد تکذیب کرد، اظهارداشت:در عراق و سوریه اسنادی بدست آمده که نشانگر حمایت آمریکایی ها از عربستان و همچنین کمک سعودی ها به تروریست ها است.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران تصریح کرد: هرگونه تکذیب نسبت به این اقدام تروریستی باعث پاک کردن نقش عربستان از حمله تروریستی اهواز نمی شود.
سردار کوثری همچنین گفت: اظهارنظرهای مسئولان امارات و عربستان درخصوص حمله تروریستی اهواز و اسناد و مدارک کسب شده نشان می دهد که آمریکایی ها دستوراتی را به ریاض دادند و از این حمله حمایت کردند.
وی افزود: آنها به دنبال ایجاد آشوب در داخل کشور هستند و کمک های این دو کشور به داعش و گروه های تروریستی در عراق و سوریه بر کسی پوشیده نیست.
سردار کوثری به کشتار مردم بیگناه یمن اشاره کرد و گفت: سعودی ها هر روز تعدادی از زنان و کودکان بی دفاع یمن را به خاک وخون می کشند و به گروه های تروریستی برای انجام چنین اقداماتی پول می دهند، حال اگر اتهامات خود را تکذیب کنند این طور نیست که می توان بر روی عربستان خط کشید و آنها را مبرا دانست.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه خاطرنشان کرد: تروریست ها تلاش هایی مشابه اقدامات تروریستی در اهواز انجام داده اند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و با عوامل آنها برخورد، شده است.
سردار کوثری یادآور شد: اگر هرگونه بی توجهی نسبت به این اقدامات صورت می گرفت قطعا این اتفاقات را هر روز در کشور شاهد بودیم چراکه تروریست ها و دشمنان به دنبال ایجاد نا امنی هستند.
وی تاکید کرد: حمله تروریستی اهواز هم اکنون ازطریق دستگاه ذیربط در حال بررسی است و در آینده نزدیک دست داشتن تروریست های داعش یا الاحوازیه مشخص می شود.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه همچنین درباره اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی برای برخورد با تروریست ها و حامیان آنها تاکید کرد: این موضوع در حیطه وظایف دستگاه دیپلماسی کشور است تا در هریک از سازمان ها یا مجامع حقوقی بین المللی که امکان دارد با شکایت از تروریست ها و حامیان آنها از منافع ملی و حقوق مردم دفاع کند .
گفتنی است در ساعت 9 و 30 دقیقه روز 31 شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت سالروز آغاز دفاع مقدس در اهواز چهار مزدور اقدام به تیراندازی در محوطه رژه کردند که بر اساس آخرین اخبار در اثر این حادثه 25 نفر جان باختند و حدود 60 نفر نیز مصدوم شدند. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر