کد خبر: 51093
A

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است

ایلنا به نقل از رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل نوشت: برای راه‌اندازی یک آجیل فروشی کوچک به حدود ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز داریم در حالی که پیش از این با حدود ۵۰ میلیون تومان این کار را انجام می‌دادیم.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی احمدی در خصوص قیمت آجیل و خشکبار اظهار کرد: ما نرخ مصوبی در زمینه خشکبار و آجیل نداریم. محصولات از طریق نرخ ارز، تقاضای بازار و تولید محصولات مشخص می‌شود.

وی افزود: بر اساس نوسانات ارز و قیمت جهانی پسته و تخمه که اجناس بین المللی ما محسوب می‌شوند اجناس ما گرانتر شده‌اند. متوسط قیمت پسته در دنیا در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دلار است. قیمت محصولات بسیار بالا رفته و مردم قدرت خرید این محصولات را ندارند.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در ادامه در رابطه با مشکلات فروش آجیل در خرده فروشی‌ها خاطرنشان کرد: برخی دلالان وارد این کار شده‌اند و باعث شدند خرده‌فروش‌ها نتوانند جنس تهیه کنند. بازار خشکبار و آجیل در ابتدای فصل برداشت محصول دچار کساد شده است. ما نسبت به سال گذشته یک پنجم فروش داشته‌ایم.

احمدی در ادامه تشریح کرد: خرده فروشی‌ها نمی‌توانند جنس مورد نیاز خود را تهیه کنند. برای راه‌اندازی یک آجیل فروشی کوچک به حدود ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه نیازداریم در حالی که پیش از این با حدود ۵۰ میلیون تومان این کار را انجام می‌دادیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر