کد خبر: 51158
A

تابش: روحانی با ادب، متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد

نماینده مردم اردکان درباره سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل گفت: ایران برخلاف آمریکا، کشوری پایبند به اصول و قواعد بین‌المللی است.

تابش: روحانی با ادب، متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا تابش در جمع خبرنگاران درباره سخنرانی روسای جمهوری ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار گفت: ترامپ نشان داد که موضع گیری ها و سخنانش بر هیچ پایه‌ای استوار نیست و متغیر و گاهی متضاد است. رییس‌جمهوری آمریکا با گستاخی و تهدید، نهادهای بین‌المللی را به چالش کشید و بر رقبای تجاری آمریکا تاخت و همچنین بی محابا قانون‌گریزی و مجازات قانون‌گرایان را تجویز کرد و تهدیدها و ادعاهای بی پایه و اساس را علیه ایران تکرار کرد.

وی تاکید کرد: درحالی که رییس‌جمهوری اسلامی ایران با منطقی استوار و کلامی موزون، سیاست‌های آمریکا در مواجهه با تهران را به چالش کشید و به ادعاهای بی پایه ترامپ پاسخ گفت و تشریح کرد که ایران برخلاف آمریکا، کشوری پایبند به اصول و قواعد بین‌المللی است.

تابش با بیان اینکه روحانی تروریسم را محکوم و ایران را در خط عملی و مقدم مبارزه با این پدیده شوم قلمداد کرد، یادآور شد: رییس‌جمهوری منطق ایرانیان در تعامل و مذاکره و گفت‌وگو را قوی ذکر کرد اما با اشاره به بدعهدی و پیمان‌شکنی و تلاش براندازانه آمریکا، این رژیم را غیرقابل اعتماد دانست.

نماینده مردم اردکان خاطرنشان کرد: در یک کلام، رییس‌جمهوری اسلامی ایران با ادب، متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد و در عین حال مواضع شفاف، منصفانه و منطبق بر قوانین و قواعد بین‌المللی و تعالیم اسلامی و ملی را در مواجهه با مسائل جهانی به زیبایی تبیین کرد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر