کد خبر: 51191
A

کره جنوبی: تلاش برای معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران را ادامه می‌دهیم

خبرگزاری رسمی کره جنوبی، "یونهاپ"، به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت: "ایالات متحده و کره جنوبی بار دیگر تنها بر اختلافاتشان بر سر درخواست سئول برای معافیت از احیای تحریم های واردات نفت از ایران تأکید کردند." طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ مقام های دو کشور روز سه شنبه سومین دیدار خود درباره از سرگیری تحریم های نفتی علیه ایران از 5 نوامبر (13 آبان) را در سطح معاونان وزیر خارجه برگزار کرده اند.

کره جنوبی: تلاش برای معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران را ادامه می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد با دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا بر سر از سرگیری تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اختلاف دارد. 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی، "یونهاپ"، به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت: "ایالات متحده و کره جنوبی بار دیگر تنها بر اختلافاتشان بر سر درخواست سئول برای معافیت از احیای تحریم های واردات نفت از ایران تأکید کردند."

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ مقام های دو کشور روز سه شنبه سومین دیدار خود درباره از سرگیری تحریم های نفتی علیه ایران از 5 نوامبر (13 آبان) را در سطح معاونان وزیر خارجه برگزار کرده اند.

"یون کانگ-هیون"، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی در دیدار با "فرانسیس فانون"، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی بار دیگر درخواست کره جنوبی برای مستثنی شدن از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران را مطرح و تأکید کرده این تحریم ها "تأثیر زیادی" بر اقتصاد سئول که وابستگی شدید به خرید نفت خارجی دارد بر جا خواهد گذاشت. 

دستیار وزیر خارجه آمریکا در مقابل تصریح کرد حتی اعطای معافیت تحریمی به کره جنوبی برای این کشور مزایای محدودی به دنبال خواهد داشت. این مقام آمریکایی اضافه کرد دولت ترامپ "شرایط ویژه ای" که کره جنوبی با آن مواجه است را در نظر خواهد گرفت.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته ای برجام کره جنوبی و خریداران نفت خام ایران را برای متوقف کردن واردات نفت از ایران تحت فشار قرار داده است. 

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: "دولت سئول به تلاش ها برای به حداقل رساندن آثار احیای تحریم ها بر شرکت های فعال در ایران، از طریق رایزنی با طرف آمریکایی جهت دریافت معافیت، ادامه خواهد داد."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر