کد خبر: 51209
A
کواکبیان مطرح کرد:

وعده دستمزد ۵۰۰۰ دلاری برای تروریست های اهواز

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی اهواز خیلی جای بحث دارد و وزیر کشور باید به عنوان اولین مسئول امنیتی پاسخگوی این ماجرا باشد و به نمایندگان توضیح دهد.

وعده دستمزد  ۵۰۰۰ دلاری برای تروریست های اهواز

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی کواکبیان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کمیسیون امنیت ملی، وزرای اطلاعات، کشور و مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی حضور داشتند که در آن جلسه یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای از عملیات تروریست‌ها در اهواز پخش شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از زمان ورود نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریست‌ها ادامه داد: این فیلم ۱۰ دقیقه‌ای نشان داد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از شورای تامین استان تا مسئولان جایگاه هیچ پیش‌بینی و تدبیری برای برخورد با تروریست‌ها نداشتند. فقر بیش از حد برخی محلات اهواز موجب شد گروهک تروریستی ملقب به «گرگ‌های تنها» از این افراد لشگرگیری کنند. براساس اطلاعات واصله به این افراد فقیر برای عضویت در این گروهک تروریستی دستمزد ۵۰۰۰ دلاری پیشنهاد می‌شد و ممکن است کشورهای مرتجع منطقه منبع تامین مالی این عملیات بوده باشند، اما از این حادثه هیچ گزارشی توسط مسئولان به مجلس شورای اسلامی داده نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: جالب‌تر آنکه این فیلم ۱۰ دقیقه‌ای نشان می‌دهد که تا چند دقیقه اول حمله تروریستی عده‌ای فکر می‌کردند تیرها، تیرهای مشقی است و این کارها بخشی از مانور است. حتی بین تروریست و فیلمبردار جنایتکار اهواز صحبتی مبنی بر برقراری تماس با مقامات برای دریافت اجازه شلیک تیر، رد و بدل می‌شد.

این عضو فراکسیون امید مجلس متذکر شد: دستگاه‌های اطلاعاتی تا قبل از این حادثه شاید صدها عملیات تروریستی را خنثی کرده باشند، حتی ممکن است طبق اعلام ۲۲ نفر نیز بعد از عملیات تروریستی اهواز دستگیر شده باشند، اما ممکن است این یکی از دست‌شان در رفته باشد.

کواکبیان گفت: به عقیده بنده مهم‌تر از هر مسئولی، وزیر کشور مسئول برقراری امنیت کشور است و شورای تامین کشور که مقامات مختلفی را در خود دارد نیز باید نسبت به حادثه تروریستی اهواز پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از رییس مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: فکر می‌کنم رییس مجلس شورای اسلامی تمایل چندانی از پرسیدن سوال از وزیر کشور ندارد. بنده چندین سوال از رحمانی فضلی دارم که در دستور کار کمیسیون امنیت قرار نمی‌گیرد. استیضاح ایشان نیز با وجود داشتن نصاب لازم بیش از دو روز معطل گذاشته شد که برخی نمایندگان امضاهایشان را پس بگیرند، بعد هم که دوباره امضا آوردیم گفتند بعد از عبور از مرحله‌ کمیسیون قابل قبول نیست.

وی افزود: البته این رفتار در تناقض با رفتاری است که نسبت به وزرای تعاون و اقتصاد اتفاق افتاد. دیدیم درباره آقای کرباسیان و ربیعی چگونه عمل شد، اما به نظر می‌رسد در این مساله، وزیر کشور مصونیت دارند.

کواکبیان در پایان گفت: نامه‌ای نوشتیم که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی فیلم ۱۰ دقیقه‌ای پخش شود تا مسئولان ذیربط به مجلس شورای اسلامی بیایند و پاسخ‌گو باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر