کد خبر: 51225
A

دو هزار کارگر صنعت پلاستیک اخراج شدند + جزئیات

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران گفت: صنعت پلاستیک کشور وضعیت خوبی ندارد و تولیدکنندگان نمی‌توانند مواد اولیه مورد نیازشان را تهیه کنند و به همین دلیل تعطیل شده‌اند و به نوعی سرمایه‌های تولیدی کشور خوابیده است.

دو هزار کارگر صنعت پلاستیک اخراج شدند + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سید رحیم مقیمی اصل در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست به خبرنگار اصناف ایران گفت: نمایشگاه ایران پلاست بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و در بین نمایشگاه‌های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه بندی می‌شود و امسال نیز برگزار شده اما آنچه که دغدغه امروز صنعت پلاستیک کشور است نبود مواد اولیه صنعت پلاستیک است.

nailonplastic.jpg

وی تصریح کرد: ۷۰درصد تولیدکنندگان داخلی کشور تعطیل شده‌اند و علت این تعطیلی‌ها پتروشیمی‌ها هستند که در ۵ ماه اخیر نرخ مواد اولیه را به بالاترین حد خود رسانده‌اند و از فروش آن به تولیدکنندگان داخلی نیز سر باز می‌زنند.

مقیمی با تاکید بر اینکه این رفتار از سوی پتروشیمی سبب شده تا در امسال بیش از ۲ هزار کارگراخراجی در صنعت پلاستیک داشته باشیم و این نشان دهنده آن است که در سال حمایت از تولید داخلی هیچ حمایتی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: سوال اینجاست که مواد اولیه پتروشیمی که یک صنعت داخلی است چرا این همه افزایش نرخ داشته و از تحویل آن به تولیدکننده داخلی سر باز می‌زنند و همه این مسائل برای تولید کشور فاجعه شده است.

رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران افزود: افراد متخصصی را در صنعت پلاستیک داریم که تاکنون در عرصه صنعت پلاستیک بهترین بوده‌اند و تولیداتشان قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد اما هیچ گونه تشویق و حمایتی از تولیدکنندگان برای بالا بردن انگیزه کاری صورت نگرفت و اکنون نیز تولید در معرض خطر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر به دلیل نبود مواد اولیه و کند شدن چرخه تولید سبب شده تا در برخی از محصولات بطری‌های شیشه‌ای جایگزین صنایع پلاستیکی شوند که خود این مسئله نیز معظل دیگری خواهد بود.

منبع: اتاق اصناف

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر