کد خبر: 51310
A

نماینده مشهد ادعا کرد: توافق دولت با FATF تا مرداد ۹۵ پنهان مانده بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با اشاره به ابعاد مختلف گروه ویژه اقدام مالی FATF گفت: توافق دولت با این گروه تا مرداد سال ٩٥ پنهانی بود و ظهور و بروز پیدا نکرد.

نماینده مشهد ادعا کرد: توافق دولت با FATF تا مرداد ۹۵ پنهان مانده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی ابعاد گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و لوایح مرتبط با آن در مجلس، اظهار داشت: در خرداد سال ٩٥ وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی طی جلسه ای و بدون هماهنگی با مجلس و شورای عالی امنیت ملی، توافق‌نامه‌ای تحت عنوان گروه ویژه اقدام مالی امضا کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع تا مرداد سال ٩٥ پنهانی بود و ظهور و بروز پیدا نکرد، ادامه داد: ایران بر اساس این توافق‌نامه متعهد به اجرای ٤١ مورد بسته اجرایی شد و دولت هم در راستای انجام این تعهدات لوایح ٤ گانه را برای کسب رضایت FATF به مجلس فرستاد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT هم در این راستا به مجلس ارائه شده و تا آبان ٩٧ دولت موظف شده که این موضوع را عملیاتی کند.

پژمانفر تصریح کرد: علی رغم ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه CFT ربطی به FATF ندارد، باید گفت که الحاق به این کنوانسیون در راستای انجام تعهدات FATF است./مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر