کد خبر: 51349
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نماینده مجلس: استعفای شریعتمداری "صوری" بود/ این هفته تکلیف استیضاح مشخص می شود

گفتنی است هفته گذشته الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر استعفای محمد شریعتمداری به خبرگزاری خانه ملت گفته بود که این استعفا با هماهنگی رئیس‌جمهور صورت گرفته است. خبری که ابتدا توسط خود حضرتی در گفت و گو با خبرنگار دیده بان ایران تکذیب و سپس تایید شد و در نهایت عصر امروز وزیر صمت کلا" خبر استعفایش را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: استعفای شریعتمداری "صوری" بود/ این هفته تکلیف استیضاح مشخص می شود

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد مغان در مجلس درباره حواشی بوجود آمده پیرامون استعفای محمد شریعتمداری که عصر امروز در گفت و گویی اعلام کرده است که به هیچ وجه استعفا نداده به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده خودم  هفته گذشته در رسانه ها خبر استیضاح ایشان را شنیدم و آنگونه که اطلاع دارم استعفای آقای شریعتمداری به طور رسمی به مجلس اعلام نشده بود و به نظر می رسد استعفای ایشان صوری بوده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به خبر تکذیب استعفای  وزیر صمت، استیضاح؛ به قوت خودش باقی است و به محض اعلام وصول در مجلس بررسی خواهد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار تصریح کرد: مجلس مصمم است به خاطر ضعف هایی که دولت در بخش اقتصادی دارد به صورت جدی این گونه مسائل و سوال از وزرا را دنبال کند اما از آنجایی  که برخی اعتقاد دارند استیضاح به تنهایی دردی را دوا نمی کند پیشنهاد بنده این است که نمایندگان مجلس و دولت جلساتی را با یکدیگر برگزار کنند تا اینگونه موانع بر طرف شود تا به یک تعامل جامع در جهت منافع مردم دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که کشور دارد از جایی آسیب  می بیند که در برخی مواقع چاره کار حتی از دست وزیر هم خارج است بنابراین برای برون رفت از این چالش ها باید مجلس و دولت با یکدیگر تعامل بیشتری را داشته باشند. به هر حال استیضاحِ هر وزیر هزینه های زیادی را به دنبال دارد و بهتر است قبل از هر گونه اقدامی جهت استیضاح دو قوه با یکدیگر بنشینند و مشکلات موجود را حل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به عدم معرفی وزرای کار و اقتصاد از سوی رییس جمهور افزود: نمایندگان توقع دارند در این شرایط خاص آقای روحانی هر چه سریعتر دو وزیر کار و اقتصاد را به مجلس معرفی کنند البته طبق قانون رییس جمهور تا سه ماه برای معرفی وزرای برکنار شده فرصت دارند که با توجه به شرایطی که کشور در آن به سر می برد انتظار می رود، آقای روحانی زودتر از این موعد مقرر وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی نمایند.

 

به گزارش دیده بان ایران گفتنی است هفته گذشته الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر استعفای محمد شریعتمداری به خبرگزاری خانه ملت گفته بود که این استعفا با هماهنگی رئیس‌جمهور صورت گرفته است. خبری که ابتدا توسط خود حضرتی در گفت و گو با خبرنگار دیده بان ایران تکذیب و سپس تایید شد و در نهایت عصر امروز وزیر صمت کلاً خبر استعفایش را تکذیب کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر