کد خبر: 51396
A

نماینده مجلس: دنبال میتی هستند که ۲۴ میلیون یورو ارز برای کاغذ گرفته است

نماینده مردم محلات درباره رفع مشکلات مردم گفت: چرا ما باید مسیری را طی کنیم که دائم برای مردم گرفتاری به وجود بیاید.

نماینده مجلس: دنبال میتی هستند که ۲۴ میلیون یورو ارز برای کاغذ گرفته است

 به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت: سامانه ثبت تجاری می‌تواند در شفاف‌سازی مالی بسیار کمک‌کننده باشد. چرا ما باید مسیری را طی کنیم که دائم برای مردم گرفتاری به وجود بیاید، یکی از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد این است که امروز یک قانون و فردا یک قانون دیگر داریم.

وی‌ ادامه داد: در واقع عدم ثبات قانون‌گذاری و قانون مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده است.  چرا ما از طرح شفافیت نگران هستیم، به نظر نمی‌رسد که شفافیت به معنای حکومت ایده‌های پوپولیستی در کشور باشد،‌ به هیچ عنوان این‌طور نیست. شفافیت غیر از آن نظام کمونیستی است.

نماینده مردم محلات با اشاره به کسانی که به صورت غیرمجاز ارز خریداری کرده‌اند، گفت: اگر کسانی که در بازار ارز گرفتند مشخص شوند که چه کسانی هستند و اسامی آنها اعلام شود در راستای شفاف‌سازی خواهد بود. ما دیدیم کسی که وجود خارجی نداشت ۲۴ میلیون یورو ارز برای کاغذ گرفته است حال دنبال آن میت می‌گردند، کسی که وجود خارجی ندارد. اگر شفافیت بود ما به این بلاها دچار نمی‌شدیم.

وی گفت: درواقع سامانه ثبت تجاری و معاملات ارزی برای همین است و قوانین را به صورت آشکار، شفاف و صریح در اختیار مردم قرار می‌دهد. اگر امور شفاف بود خیلی روشن بود که با برخی معضلات و چالش‌ها امروز در کشور مواجه نمی‌شدیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر