کد خبر: 51438
A
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس بررسی می شود

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع مجلس : هفته گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی شده بودند که آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده و این هماهنگی بین رئیس جمهور و ایشان وجود دارد و قرار است ایشان وزارت صنعت را ترک کنند. بر اساس همین اخبار که از سوی رئیس کمیسیون صنایع هم تایید شد به نظر می آمد که ایشان استعفا نموده است. اما ظاهرا ایشان ادعاهای نمایندگان مجلس خصوص استعفای خود را تکذیب کرده است. با توجه به عدم استعفای وزیر صمت؛ استیضاح شریعتمداری در صحن علنی مطرح خواهد شد.

استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس بررسی می شود

دیده بان ایران: بیش از 80 تان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دو طرح استیضاح که هیئت رئیسه مجلس دهم ارائه داده بودند خواهان استیضاح وزیر صنعت شدند. این استیضاح به کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد. هفته گذشته قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع مطرح و نتیجه آن به هیات رئیسه اعلام شود اما الیاس یکی از نمایندگان نزدیک به شریعتمداری خبر استعفای او را مطرح کرد خبری که باعث بررسی استیضاح این از دستو کمیسیون صنایع خارج شود.

بلافاصله پس از خروج طرح استیضاح از دستور کمیسیون صنایع؛ شریعتمداری ادعای نمایندگان در خصوص استعفای خود را تکذیب و اعلام کرد همچنان وزیر است. با توجه به عدم استعفای محمد شریعتمداری این سوال مطرح است که تلکیف استیضاح وی چگونه خواهد بود.

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار دیده بان ایران در خصوص وضعیت استیضاح وزیر صمت گفت:

هفته گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی شده بودند که آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده و این هماهنگی بین  رئیس جمهور و ایشان وجود دارد و قرار است ایشان وزارت صنعت را ترک کنند. بر اساس همین اخبار که از سوی رئیس کمیسیون صنایع هم تایید شد به نظر می آمد که ایشان استعفا نموده است. اما ظاهرا ایشان ادعاهای نمایندگان مجلس خصوص استعفای خود را تکذیب کرده است. با توجه به عدم استعفای وزیر صمت؛ استیضاح شریعتمداری در صحن علنی مطرح خواهد شد.

 

علیزاده نماینده ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم  در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد وزارت صنعت گفت:

آقای شریعتمداری به شخصه فردی قوی به لحاظ اجرایی است. اما عملکرد ایشان در حوزه کنترل بازار کالا و ارز ،بازرگانی و اردات خودرو با حاشیه های فراوانی همراه بوده که به عقیده من موفقیت چندانی در این حوزه ها نداشته است. به هر حال باید منتظر جلسه علنی مجلس باشیم؛ نمایندگان مجلس در خصوص عملکرد ایشان تصمیم می گیرند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر