کد خبر: 51453
A

فاطمه هاشمی: تلفنی به من گفتند دستور اخراجم از دانشگاه آزاد، از بالا صادر شده

تماس گرفتند و گفتند دیگر حق ورود به دانشگاه را ندارید.

فاطمه هاشمی: تلفنی به من گفتند دستور اخراجم از دانشگاه آزاد، از بالا صادر شده

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه هاشمی به روزنامه«اعتماد» گفت: چهارشنبه هفته گذشته حوالی ساعت 1:30 ظهر فردی از دانشگاه با من تماس گرفت و خود را کارمند معاونت آموزشی دانشگاه معرفی کرد. این فرد به من گفت دسترسی شما از روی سایت برداشته شده و دیگر حق ورود به دانشگاه را ندارید.

 وی افزود: پس از این اظهارات از فرد تماس‌گیرنده پرسیدم منظور شما چیست و ایشان صراحتا پاسخ داد یعنی دیگر برای آموزش به دانشگاه مراجعه نفرمایید. در پاسخ به ایشان گفتم که منظورتان این است اخراج شده‌ام؟ که این فرد به جای پاسخ به سوال من خندید!

فاطمه هاشمی در ادامه درباره دلیل این اخراج گفت: «وقتی دلیل این اخراج را جویا شدم به من گفتند که این موضوع از بالا ابلاغ شده و از مسوول آموزش خواسته‌اند تا اسم من را از روی سایت دانشگاه حذف کنند.»

وی درباره اینکه آیا حکم اخراج به صورت کتبی برای شما ابلاغ شده است یا خیر، گفت: «من از فرد تماس‌گیرنده درخواست کردم تا حکم اخراج را به صورت کتبی به من ابلاغ کنند اما تا این لحظه حکمی به من ابلاغ نشده و موضوع به صورت تلفنی به من اطلاع داده شده است.»

هاشمی در ادامه به دلایل احتمالی اخراجش از دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: «احتمال می‌دهم به دو دلیل عذر من را از دانشگاه خواسته باشند. نخست شیوه تدریس من در درس انقلاب است. به‌هرحال من مانند سایر اساتید نمی‌توانم به واقعیات انقلاب اشاره نکنم و ظاهرا این موضوع خوشایند مدیریت جدید دانشگاه آزاد نیست. من اعتقاد دارم دانشجو باید واقعیات را بداند. این اتفاق مسبوق به سابقه بوده تا جایی که دو ماه پیش یکی از اساتید به من گفت که از آموزش خواسته شده تا دیگر درس انقلاب توسط شما ارائه نشود زیرا مسائلی در کلاس‌ها عنوان می‌کنید که برای دانشجویان مفید نیست.»

وی افزود: «دومین دلیل احتمالی می‌تواند حمایت من از اعتراض هفته گذشته دانشجویان نسبت به شرایط جدید دانشگاه آزاد و اخراج برخی اساتید باشد. هفته گذشته من در حمایت از اعتراضات دانشجویان نامه‌ای خطاب به آقای ولایتی نوشتم.

استاد اخراجی دانشگاه آزاد خبر از نگارش نامه‌ای جدید خطاب به رییس گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب داد و افزود: «در این نامه که یک رونوشت آن خطاب به رییس دانشکده تهران جنوب است، درخواست کرده‌ام حکم اخراج به همراه توضیحات درباره چرایی این حکم باید به صورت کتبی به من ابلاغ شود.» فاطمه هاشمی درباره دلایل اصرار بر ابلاغ حکم کتبی گفت: «فرم ساعت‌بندی کلاس‌ها پیش از آغاز ترم جدید در اختیار من قرار گرفت و من طبق برنامه، فرم را پرکردم. دو جلسه از کلاس‌های ترم جدید نیز با حضور دانشجویان تشکیل شده و دلیلی بر اخراج در میان ترم وجود ندارد. اگر حکم به من ابلاغ نشود و من به‌واسطه یک تماس تلفنی از حضور در دانشگاه منصرف شوم، ممکن است بعدها عنوان کنند که من خودخواسته از حضور در کلاس‌ها امتناع کرده‌ام و این موضوع تبدیل به بهانه‌ای برای اخراج من از دانشگاه شود. به همین دلیل من اصرار بر ابلاغ حکم کتبی دارم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر