کد خبر: 51473
A

نماینده مجلس: بازسازی «پلاسکو» در مرحله اخذ مجوز شهرداری متوقف مانده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو را تشریح کرد.

نماینده مجلس: بازسازی «پلاسکو» در مرحله اخذ مجوز شهرداری متوقف مانده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدکمال‌الدین شهریاری درباره روند ساخت مجدد ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این باره به صورت سریع انجام شد، تعیین مکان موقتی برای ادامه فعالیت کسبه این ساختمان در جهت رعایت حقوق آنان بود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پلاسکو باید بر اساس الزامات و مقتضیات زمان ساخته شود، گفت: تاکنون هماهنگی‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو انجام شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعلل صورت گرفته در ساخت مجدد این ساختمان به علت اخذ مجوزهای لازم از سوی شهرداری است، تصریح کرد: ساختمان پلاسکو از یک سو به دلیل ارتفاعی که داشته دارای حقوق مکتسبه است و باید پروانه با همان ارتفاع برای آن صادر شود و از سوی دیگر، این موضوع با طرح تفصیلی حاکم بر ارتفاع منطقه ۱۲ مغایرت دارد.

شهریاری افزود: در واقع ارتفاع ساختمان‌ها در این منطقه به دلیل وجود ساختمان‌هایی چون مجلس و مسجد شهید مطهری که دارای ارزش‌ میراث فرهنگی هستند، محدود شده و این محدودیت ارتفاع منجر به مشکلاتی در اعطای پروانه ساخت به ساختمان پلاسکو شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس، احداث مجدد این ساختمان در مرحله اخذ پروانه متوقف مانده و باید ببینیم چه زمانی شهرداری این موضوع را تعیین تکلیف و مبادرت به صدور پروانه برای ساخت مجدد این ساختمان می‌کند./مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر