کد خبر: 51593
A

از پرداخت نجومی به مهمان تا پول جداگانه برای مجری در رسانه ملی!!

مدیر شبکه «امید» با اشاره به تاثیر حضور برخی اسپانسرها در نقض اهداف برنامه‌های تولیدی، جوایز میلیونی برخی مسابقات تلویزیونی را موجب تزریق نارضایتی به مخاطبان دانست.

از پرداخت نجومی به مهمان تا پول جداگانه برای مجری در رسانه ملی!!

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی سالم مدیر شبکه تلویزیونی «امید» ضمن اشاره به حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد: به طور کلی نمی‌توان حضور اسپانسرها را نفی یا تایید کرد اما مشارکت اسپانسر با برنامه‌های مختلف باید متناسب با هدف برنامه‌ها باشد.

او که مدیریت شبکه‌ای با مخاطب نوجوان را بر عهده دارد، توضیح داد: به طور مثال سرمایه‌گذاری یک تولیدکننده «کرم جوش صورت» برای برنامه‌ای با محور نوجوان مناسب نیست چراکه به تدریج در روحیه او تاثیر می‌گذارد و اعتماد به نفس نوجوان را کاهش می‌دهد. حتی اگر در برنامه‌های نوجوان و جوان به طور مطلق سراغ اسپانسرها و سرمایه‌گذاران مرتبط با کنکور برویم باز هم رویکرد غلطی است چون حضور این اسپانسرها فشار روانی زیادی را به بار می‌آورد و این فشار روانی نوجوان را از درس و کنکور دلزده کرده و به او آسیب وارد می‌کند.

مدیر شبکه تلویزیونی «امید» یادآور شد: رسانه ملی باید برای نسل جوان برنامه‌های آموزشی داشته باشد اما موسسات آموزشی و کنکوری نباید متولی محتوای برنامه‌ها شوند چون خروجی نهایی آن‌ها به نوجوان آسیب روانی وارد می‌کند و خود این اتفاق موجب نقض غرض برنامه‌ها می‌شود.

سالم با اشاره به اسپانسرهای فرهنگی اظهار کرد: ما کانون‌ها و نهادهایی داریم که در راستای اهداف برنامه‌ها هستند؛ مجموعه‌های فرهنگی مثل اتحادیه‌های دانش آموزی، بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای دیگری که تخصصی به مسایل و نیازهای نوجوانان می‌پردازند و اگر همین نهادها در ساخت برنامه‌ها کمک کنند ما نیازی به اسپانسرهای دیگر نداریم.

وی درباره حضور اسپانسرهای غیرمرتبط با برنامه‌ها هم یادآور شد: هزینه‌های گزاف و غیرضروری برخی برنامه‌ها زیاده شده و حامی مالی برای تولید یک برنامه به مجری جداگانه پول می‌دهد و یا پرداخت‌های نجومی برای مهمانان دارد. این اقدامات باید در جایی متوقف شود چراکه ما در بحران اقتصادی هستیم و دلیلی ندارد چنین هزینه‌هایی در برنامه‌ها صورت بگیرد.

مدیر شبکه «امید» با اشاره به مشارکت حامیان مالی در تولید مسابقات گفت: در این وضعیت اقتصادی در مسابقه‌ای شرکت‌کننده با پاسخ‌گویی به چند سوال ۱۰۰ میلیون برنده می‌شود و این برای مخاطب یا شخص دیگری که شاهد این ماجراست آزاردهنده است و به این ترتیب نوعی نارضایتی به جامعه تزریق می‌شود.

سالم در پایان گفت: مسلماً حامیان مالی به دنبال منافع خود هستند اما ما باید این توجه را داشته باشیم که در تحقق میان اهداف ما و اسپانسرها اهداف و رویکردهای ما اهمیت بیشتری دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر