کد خبر: 51613
A

باهنر: جلسه مفصلی با واعظی داشتیم/ ۱۳ آبان اتفاقی خاصی برای تحریم‌ها نمی‌افتد

باهنر: جلسه مفصلی با واعظی داشتیم/ ۱۳ آبان اتفاقی خاصی برای تحریم‌ها نمی‌افتد

باهنر: جلسه مفصلی با واعظی داشتیم/ ۱۳ آبان اتفاقی خاصی برای تحریم‌ها نمی‌افتد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه 11 مهر) که با موضوع استراتژی نگاه به شرق و ثمرات آن در خبرگزاری آنا برگزار شد، طی سخنانی با اشاره اگر چه هفته دفاع مقدس امام شده اما یاد خاطره جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم. در آستانه این هفته مقدس مردم خونگرم اهواز با هجمه تروریستی مواجه شدند و در این جنگ نیابتی که آمریکا و هم پیمانش ودنبال می کنند تعدادی از هم وطنان ما به خاک  و خون کشیده شدند.

وی افزود: مقامات نظامی ما وعده داده بودند که این حمله تروریستی را پاسخ می دهند و ما شاهد بودیم که با حمله موشکی روزهای اخیر هم ضرب شستی به تروریست های مورد حمایت آمریکا و حامیان منطقه ای او داده شد و هم  هشداری به کسانی داده شد که بخواهند به میهن اسلامی ما دست  درازی می کنند و قطعا بدانند اگر دستی به کشور ما دراز شود این دست قطع خواهد شد.

باهنر گفت: مقامات آمریکایی در این اواخر گفته بودند که ما را باید جدی  بگیرید و ما با این حمله موشکی به آنها گفتیم که آنها را جدی می‌گیریم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به آغاز تحریم‌های آمریکا در آبان ماه گفت: 13  آبان قرار نیست اتفاق جدیدی بیفتد و از مدت‌ها قبل آمریکا تحریم‌های خود را شروع کرده و ما غیر رسیدن پول نفت به دستمان دغدغه‌ای نسبت به تحریم ها نداریم. البته خروج آمریکا از برجام و بدعهدی او در حافظه مردم ایران خواهد ماند. و همانطور که هیئت‌های حاکمه آمریکا نیز پس از خروج این کشور از برجام اذعان کردند آثار منفی خروج آمریکا از برجام در آینده دامن گیر آمریکا خواهد شد. 

وی افزود: اگر در کشور ما نگاه استاتیکی به غرب وجود دارد این دیدگاه باید اصلاح شود و ما باید از تمامی ظرفیت‌های سراسر دنیا از برای تامین منافع کشور استفاده کنیم

باهنر در پاسخ به پرسشی درباره پیمانهای پولی دوجانبه با هم پیمانان اقتصادی، اظهار داشت: امروز اکثر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید حساب خود را با آمریکا جدا کنند چرا که مشاهده می‌کنند هیئت حاکمه آمریکا به صراحت سخن از اقتصاد ملی  و تمرکز به اقتصاد داخلی داخلی دارند در حالی که آمریکا همواره رهبری اقتصاد آزاد جهانی را داشته. استفاده از پیمانهای پولی و بانکی مشترک و همچنین استفاده از پولهای مجازی می‌تواند این انحصار آمریکا در مدیریت اقتصاد دنیا با بهره گیری از دلار را دور بزند.

 

تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر