کد خبر: 51648
A

نماینده مجلس: به ما میگویند اگر FATF تصویب کنید سیلی محکمی خواهید خورد

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضا در برخی پیامک‌ها ما را به ائمه معصوم قسم می‌دهند تا FATF را تصویب نکنیم.

نماینده مجلس: به ما میگویند اگر FATF تصویب کنید سیلی محکمی خواهید خورد

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله حاتمیان درهمین رابطه اظهار کرد: بنده تذکری به رییس جمهور دادم و عنوان کردم که اگر FATF برای کشور ضروری و لازم است در فضای اجتماع در خصوص آن روشنگری کنید و از دانشگاهیان بخواهید که در این چالش شرکت کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه از سویی به تعدادی جوان پرشور بسیجی گفته می‌شود که FATF چیز خوبی نیست و آن‌ها همه جور پیامی را برای ما ارسال می‌کنند که عمدتا توهین‌آمیز است، از سویی دیگر دولت‌مردان اگر بر ضرورت تصویب این موضوع تاکید دارند نباید در رابطه با آن سکوت کنند.

حاتمیان گفت: خواسته ما به صورت محوری از دولت این است که در این فضا روشنگری کند و کسانی که این پیمان را بهتر می‌شناسند نیز نظرات خود را اعلام کنند.
  
وی با اشاره به اینکه در صورت نپیوستن به FATF ما هیچگونه برخورداری از مبادلات بانکی در دنیا نخواهیم داشت، ادامه داد: در این صورت اگر روزی نفت خود را به کشوری فروختیم باید پول آن را با کشتی و هواپیما به صورت قاچاقی به کشور بیاوریم، مگر اینکه پیمان یا مسیر دیگری را در این رابطه تعریف کنیم که چنین چیزی نیز میسر نخواهد بود.
 
حاتمیان در خصوص فشارهای وارده بر نمایندگان جهت عدم تصویب FATF اظهار کرد: در این رابطه بیش از حد بر ما فشار وارد شده و روزی نیست که ما چند صد پیامک و حدود ۱۵ تا ۲۰ تماس در خصوص FATF نداشته باشیم، پیام‌ها نیز عمدتا توهین‌آمیز بوده، مثلا عنوان می‌شود «بدانید که اگر FATF را تصویب کنید، سیلی محکمی از ما خواهید خورد» یا بعضا در برخی پیامک‌ها ما را به ائمه معصوم قسم می‌دهند تا این لایحه را تصویب نکنیم.
 
وی اضافه کرد: روزی چند صد پیامک در این رابطه به دست ما می‌رسد طوری که گاهی گوشی‌های موبایل ما از کار می افتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر