کد خبر: 51779
A

ایران قبل از ورود من به کاخ سفید، در آستانه سلطه بر کل خاورمیانه بود

رییس جمهور آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای را یک توافق افتضاح خواند و مدعی شد ایران قبل از ورود او به کاخ سفید در صدد سلطه بر کل خاورمیانه بوده است.

ایران قبل از ورود من به کاخ سفید، در آستانه سلطه بر کل خاورمیانه بود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از «اکسپرس»، «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا در همایشی در ایالت کانزاس مدعی شد ایران قبل از اینکه ترامپ به ریاست جمهوری برسد در آستانه سلطه بر خاورمیانه بود. 

وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: ایران سوریه را گرفته بود؛ ایران یمن را گرفته بود؛ آنها به سمت عراق خیز برداشته بودند؛ آنها در حال نفوذبر همه چیز بودند. الان آنها فقط می‌خواهند همه چیز را سر و سامان دهند. در همه شهرهای ایران ناآرامی است.

ترامپ بار دیگر توافق هسته‌ای را توافقی افتضاح خواند و گفت: من از این توافق یک‌جانبه وحشتناک خارج شدم.

رییس جمهور آمریکا بار دیگر با اشاره به بدهی پرداخته شده از سوی آمریکا به ایران در جریان توافق هسته‌ای گفت: دولت قبل به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول داد؛ از آن هم احمقانه‌تر، ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد دادند! پول نقد! پول نقد!. هواپیماهای پر از پول نقد!

وی گفت: وقتی من آمدم، پرسیدم رئیس‌جمهور آمریکا چنین اختیاری دارد که ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد بدهد؟ می‌دانید چه پاسخی می‌دهند؟ جواب نه است، رئیس‌جمهور چنین اختیاری ندارد. کاری که آنها کردند، شرم‌آور است. آنها ۱.۸ میلیارد دلار برای یک توافق وحشتناک پول دادند.

ترامپ مدعی شد: آنها ۱.۸ میلیارد دلار در ازای آزادی گروگان‌ها دادند. می‌توانید تصورش را بکنید؟ این در حالی است که ما گروگان‌هایمان را در ازای هیچ چیز از کره شمالی برگرداندیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر