کد خبر: 51816
A
عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با دیده بان ایران؛

گزینه های معرفی شده به عنوان وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد گمانه زنی رسانه ها است/ از طرف دولت هیچ مذاکره ای با مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار نشده است

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در رابطه با عدم معرفی و تعلل رئیس جمهور در معرفی برخی از وزرای استیضاخ شده و گمانه زنی های مربوط به آن به خبرنگار پارلمانی دیده بان ایران گفت: تمامی گزینه های اخیر، گمانه زنی بیش نیستند. البته باید گفت که در هرزمانی بازار گمانه زنی ها و شایعات داغ است و نکته مهم این است که نباید تمامی این مسائل را جدی گرفت. از سویی دیگر نیز بنده معتقدم، رئیس جمهور پس از بازگشت از نیویورک هنوز فرصت آنالیز و رایزنی در خصوص گزینه ها و یا افراد جایگزین وزرای استیضیاح شده را نداشته اند.در حال حاضر، معرفی سریع وزرای اقتصاد و کار از سوی رئیس جمهور از مسائل مهمی است لذا به همین دلیل لازم است در اسرع وقت گزینه ها به مجلس معرفی شوند.

گزینه های معرفی شده به عنوان وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد گمانه زنی رسانه ها است/ از طرف دولت هیچ مذاکره ای با مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار نشده است

 دیده بان ایران: نهم مرداد ماه سال جاری با موافقت رئیس‌جمهوری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه  از سخنگویی دولت کناره‌ گیری کرد. حدود دو ماه است که از استعفای نوبخت می گذرد ولی تاکنون هیچ جایگزینی برای پست "سخنگوی دولت" از سوی رئیس جمهور معین نشده است.

البته چندی پیش یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌جمهوری در رابطه با معرفی گزینه های اصلی سخنگوی دولت به خبرگزاری ایسنا گفت: به زودی گزینه اصلی سخنگویی دولت از سوی دفتر رئیس‌جمهوری اعلام می‌شود. ربیعی و حاجی‌میرزایی به عنوان گزینه‌های اصلی سخنگوی دولت مطرح هستند.

این در حالی است که در جلسه علنی 17 مرداد علی ربیعی وزیر کار و در جلسه 4 شهریور، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، با رای مثبت نمایندگان مجلس کرسی وزارت خانه هایشان را رها کرده و با گذشت حدود دو ماه، نه تنها این دو وزارتخانه در بلاتکلیفی به سر می برد بلکه طبق شنیده ها هیچ یک از گزینه های مطرح شده نیز پیشنهاد سخنگویی دولت را هم قبول نکرده اند.

عبدالکریم حسین زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، در رابطه با عدم معرفی و تعلل رئیس جمهور در معرفی برخی از وزرای استیضاخ شده و گمانه زنی های مربوط به آن به خبرنگار پارلمانی دیده بان ایران گفت: تمامی گزینه های اخیر، گمانه زنی بیش نیستند. البته باید گفت که در هرزمانی بازار گمانه زنی ها و شایعات داغ است و نکته مهم این است که  نباید تمامی این مسائل را جدی گرفت. از سویی دیگر نیز بنده معتقدم، رئیس جمهور  پس از بازگشت از نیویورک هنوز فرصت آنالیز و رایزنی در خصوص گزینه ها و یا افراد جایگزین وزرای استیضیاح شده را نداشته اند.در حال حاضر، معرفی سریع وزرای اقتصاد و کار  از سوی رئیس جمهور از مسائل مهمی است لذا به همین دلیل لازم است در اسرع وقت گزینه ها به مجلس معرفی شوند.

 

وی در رابطه با عدم حضور شریعتمداری در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع، اظهار کرد: معمولا عدم حضور وزرا در کمیسیون با رئیس آن کمیسیون به صورت کتبی هماهنگ می شود. احتمالا عدم حضور آقای شریعتمداری نیز به همین دلیل بوده است. 

 

حسین زاده درمورد  جایگزینی برای برخی معاونان وزارت صمت که به دلیل بازنشستگی استعفا دادند، بیان کرد: با وجود این که مجلس فرصت دو ماهه برای کنارگیری بازنشستگان مشغول به کار داده است اما شاید پیشگامی وزارت صمت در امر عدم به کار گیری بازنشستگان و استعفای معاونان بازنشسته این وزارت خانه ، به دلیل فرهنگ سازی بوده باشد. این مسئله یکی از نقاط مثبت در یک وزارت خانه است چراکه با این وجود وزیر فرصت بیشتری برای رایزنی و جایگزین کردن و چینش بازنشستگان وزارت خانه خود دارد. 

 

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در خصوص استیضاح وزیر  راه در کمیسیون عمران و صمت در کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: بنده مفاد استیضاح ها را مشاهده نکردم ولی در رابطه با استیضاح های بعدی معتقدم در حال حاضر مجلس باید طرح استیضاح ها را مسکوت کرده تا وزرای جدید کار و اقتصاد معرفی و مطرح شوند. در نتیجه در صورت عدم تغییر در وزارت خانه های دارای کارت زرد، درصورتی که وزرا هیچگونه تغییری در روند کاری خود ایجاد نکردند را مجلس وزرا را به به جلسه استیضاح بکشاند. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر