کد خبر: 51933
A

آبروی اصلاحات را برای ابقای یک فرد نریزید

ماجرای دور زدن قانون در ایران مختص یک جریان یا گروه خاص در کشور نیست و به نظر می رسد هرگاه که برخی منافع‌شان به خطر بیفتد این رویه نامناسب و خطرناک را به دستاویزی برای موفقیت و رهایی از تیغ قانون مبدل می‌کنند.

آبروی اصلاحات را برای ابقای یک فرد نریزید

به گزارش دیده بان ایران؛ ماجرای دور زدن قانون در ایران مختص یک جریان یا گروه خاص در کشور نیست و به نظر می رسد هرگاه که برخی منافع‌شان به خطر بیفتد این رویه نامناسب و خطرناک را به دستاویزی برای موفقیت و رهایی از تیغ قانون مبدل می‌کنند.

در همین راستا و بعد از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط رییس‌دولت، بسیاری تلاش کردند تا با بهانه‌های مختلف این قانون را زیر پا گذاشته و از راه‌های گوناگون سرجای خود باقی بمانند.

اقدامی که اگر در دولت‌های نهم و دهم که توجهی به قانون نداشتند رخ می‌داد و مسئولان سکوت می‌کردند جای نقد نبود ولی در این دولت و زمانی که تا حدودی می‌توان گفت اصلاح طلبان بر سر کار هستند، مشاهده اینگونه اقدامات اندکی قابل تامل است. در یکی از این حاشیه‌سازی‌ها و زیر پا گذاشتن‌های قانون، شهرداری تهران و آن‌هایی که افشانی را به قدرت رساندند، بعد از ابلاغ این قانون می‌کوشند تا به نوعی آن را دور زده و به شیوه ای خاص شهردار را در سمت خود ابقا کنند.

این در حالی است که رییس دیوان محاسبات در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت که پاسخ کتبی این دیوان به وزارت کشور ارسال شده که همه شهرداران به ویژه شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند.

حال محسن‌هاشمی، رییس شورای شهر تهران بعد از پاسخ شفاف دیوان گفته که وزیر کشور تصمیم نهایی را درباره ماندن و یا رفتن شهردار تهران می‌گیرد، منتظر نظر وزیر هستیم واین موضوع باید مکتوب به وزیر کشور ابلاغ شود و تصمیم گیرنده نهایی وزیر کشور است. شورای شهر تهران نامه‌ای به وزیر کشور در خصوص دلایل ماندن شهردار تهران نوشته است که در حال بررسی است. وی معتقد است که هر زمان نامه وزیر کشور به ما ابلاغ شد که محمد علی افشانی، با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، قادر به ماندن در شهرداری تهران نیست اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد

باید به این فرد و کسانی مانند الویری که چندی پیش این گفتارها را تکرار کرده بود و به اعتبار رای بدنه اجتماعی اصلاحات به قدرت بازگشته‌اند گوشزد کرد که با ایستادگی بی‌فایده مقابل قانون پا جای پای محافظه‌کاران نگذارید و به گونه‌ای رفتار کنید که آبروی جریان اصلاحات را بر باد ندهید.

اگر افشانی رفتنی است که همه می‌گویند این فرد باید از شهرداری برود دلیل این پافشاری‌های بی‌خاصیت چیست؟برای مردم نیز توضیح دهید شاید راضی شدند.

هاشمی و سایر افرادی که ارزش رای مردم را درک نمی‌کنند از سرنوشت اقتداگرایان که مردم آن‌ها را از صحنه حذف کردند درس بگیرند و به مسیر اصلاحات حقیقی بازگردند./قانون

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر