کد خبر: 52006
A
هدایت الله خادمی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

دژپسند و شریعتمداری گزینه های احتمالی وزارت اقتصاد و کار هستند/ عدم استفاده از نیروهای جوان و معرفی افرادی میانسال از نقاط ضعف گزینه های رئیس جمهور است/ در صورت معرفی شریعتمداری برای سکانداری وزارت کار نمایندگان به ایشان رای اعتماد نخواهند داد

نماینده مردم ایذه در مورد گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت خانه های کار و اقتصاد تصریح کرد: براساس گمانه زنی های موجود آقای دژپسند، معاون آقای نوبخت، گزینه مورد نظر وزارت اقتصاد و آقای شریعتمداری، گزینه وزارت کار و تعاون معرفی شده اند.

دژپسند و شریعتمداری گزینه های احتمالی وزارت اقتصاد و کار هستند/ عدم استفاده از نیروهای جوان و معرفی افرادی میانسال از نقاط ضعف گزینه های  رئیس جمهور است/ در صورت معرفی شریعتمداری برای سکانداری وزارت کار نمایندگان به ایشان رای اعتماد نخواهند داد

 دیده بان  ایران: هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، در رابطه با علت موکول شدن معرفی وزرا به هفته آینده به خبرنگار دیده بان ایران گفت: هیئت رئیسه مجلس در خصوص به تعویق انداختن معرفی وزرا 2 دلیل آوردند یکی عدم آمادگی رئیس جمهور برای معرفی وزرا و دیگری تعطیلات هفته آینده مجلس.

 

وی ادامه داد: در همین رابطه بیشتر نمایندگان اعلام داشتند که قصد رفتن به تعطیلات در هفته آینده را به دلیل معرفی وزرا و بررسی سوابق آن ها را ندارند که متاسفانه این پیشنهاد از سوی  هیئت رئیسه مجلس پذیرفته نشد.  لذا به همین دلیل معرفی وزرا به هفته آخر مهر واگذار شد.

 

نماینده مردم ایذه در مورد گزینه های پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت خانه های کار و اقتصاد تصریح کرد: براساس گمانه زنی های موجود آقای دژپسند، معاون آقای نوبخت، گزینه مورد نظر وزارت اقتصاد و آقای شریعتمداری، گزینه وزارت کار و تعاون معرفی شده اند.

 

خادمی در پایخ به این سوال که آیا آقای شریعتمداری که به عنوان گزینه وزرات کار مطرح هستند، در صورت معرفی از مجلس  رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر اظهار کرد: بی شک اگر آقای شریعتمداری در جلسه استیضاح خود شرکت کند، از سوی نمایندگان استیضاح وی رای عدم اعتماد از نمایندگان اخذ خواهد کرد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: معرفی آقای شریعتمداری نشانه کمبود نیروی در دسترس رئیس جمهور است. از سویی دیگر باید گفت که یکی از نقاط ضعف رئیس جمهور عدم استفاده از نیروهای جوان و معرفی افرادی میانسال است.

 

عضو کمیسیون انرژی در پایان افزود: بنده معتقدم در صورت معرفی آقای شریعتمداری برای سکانداری وزارت کار و تعاون نمایندگان رای مثبتی به حضور ایشان در این وزارتخانه نخواهند داد.

دولت اگر می خواهدآقای شریعتمداری را به عنوان وزیر کار معرفی کند ابتدا باید ایشان استعفا دهد اما ایشان تا کنون استعفا نداده است. البته مسئله استیضاح محمد شریعتمداری در مجلس وجود دارد با توجه به اینکه هیچ کدام از استیضاح کنندگان امضاء خود را پس نگرفته اند و وزیر هم در هیچ کدام از جلسات تعیین شده طی یک ماه اخیر برای توضیح درباره عملکرد ضعیفش شرکت نکرده استیضاح مطابق قانون به صحن علنی ارجاع داده شده است. 

با توجه به اینکه آقای شریعتمداری اظهارات دیگر نمایندگان در خصوص استعفا خود را به شدت تکذیب کرده بنابراین مسئله استیضاح ایشان به قوت خود باقی است و انتظار این است که هیئت رئیسه مطابق قانون رفتار نماید. 

عضو کمیسیون انرژی در پایان افزود: بنده معتقدم در صورت معرفی آقای شریعتمداری برای سکانداری وزارت کار و تعاون نمایندگان رای مثبتی به حضور ایشان در این وزارتخانه نخواهند داد. چرا که ایشان عملکرد مثبتی در یک سال اخیر نداشته است 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر