کد خبر: 52190
A
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید داخل حمایت نکرد/ صدورمجوزواردات۲میلیون قوطی شیرخشک کودک

تحویل زاده : با انتقاد از اقدام سازمان غذا و دارو و وزارت صمت در صدور مجوز برای واردات دو میلیون قوطی شیرخشک آماده رگولار، اظهارداشت: مجوز واردات این میزان شیرخشک به یک شرکت لبنی و یک شرکت دارویی داده شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید داخل حمایت نکرد/ صدورمجوزواردات۲میلیون قوطی شیرخشک کودک

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ با انتقاد از اقدام سازمان غذا و دارو و  وزارت صمت در صدور مجوز برای واردات دو میلیون قوطی شیرخشک آماده رگولار، اظهارداشت: مجوز واردات این میزان شیرخشک به یک شرکت لبنی و یک شرکت دارویی داده شده است.

وی اضافه کرد: سه نوع شیرخشک متابولیک، رژیمی و رگولار داریم که واردات دو نوع اول که برای کودکان خاص است، مشکلی ندارد اما واردات نوع سوم که برای کودکان معمولی است، ممنوع بوده و سازمان غذا و دارو و وزارت صمت  بنابر استدلال هایی که خودش دارد، این مجوز را صادر کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به عنوان یک محصول دارویی به این محصولات اجازه واردات داده است، گفت: به دلیل اینکه این اقدام باعث کاهش خرید شیرخام از دامداران و زیان آنان خواهد شد، به احتمال زیاد وزارت جهاد کشاورزی به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.  ضمن اینکه این وزارت خانه هنوز با واردات شیرخشک صنعتی به کشور مخالف است و اجازه واردات نمی دهد.

تحویل زاده تصریح کرد: ما نیازی به این حجم واردات نداریم و اگر هم کمبودی وجود دارد باید این بودجه را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دادند تا تولید داخل رونق بگیرد و نیازمان در داخل تامین شود چرا که این کار به راحتی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه ما از ۱۴ سال قبل بهترین برندهای شیرخشک را در کشور تولید می کنیم، افزود: حدود سه ماه است که ما از دریافت ارز دولتی برای خرید مواد اولیه مان محروم بوده ایم اما هم اکنون شاهدیم که ارز به راحتی صرف واردات محصول نهایی به کشور می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر